Ezt rontja el rengeteg magyar kisvállalkozó: inkább csődbe mennek, de nem lépik meg 2024-ben sem
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka.
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka.
Digitális fejlesztési hullám jöhet a hazai családi cégeknél. Több mint felük már stratégiai szinten foglalkozik ezzel.
A generációs különbségek jelentősége is egyre nyilvánvalóbbá válik a munka világában.
Érkezik a folytatása a Pénzcentrum és a Portfolio tavaszi Gen Z fesztiváljának: jön a GEN Z FEST / GREEN!
A rendezvényre a 26 év alattiak 92%-os kedvezménnyel, diákok 97% kedvezménnyel vásárolhatnak jegyet.
A Z generációs vezetők meg akarják váltani a világot – de vajon képesek is rá?
A vállalkozók 61 százalékának semmilyen terve nincs az utódlással kapcsolatban, ami számos problémát vet fel.
Szépen lassan elárasztják a munkaerőpiacot a Z generáció tagjai, hiszen nagy részük év közben gyakornokként is dolgozik a tanulmányai mellett.
Cégvezetők tömegei éri el hamarosan a nyugdíjkorhatárt, de egyelőre nincsen semmilyen stratégiájuk az utódlást illetően.
Tényleg lusták, igénytelenek és hisztisek lennének a Z generáció tagjai, vagy csak a szokásos "régen minden jobb volt" dolgozik az idősebbekben, mikor ezzel vádolják őket?
A fiatal családosok majdnem fele kertes házban gondolkodik, viszont a negyvenes éveikben járók fizetik a legtöbb pénzt egy ingatlanért.
Az ex-atya szerint a bukásról és zsákutcákról ugyanolyan fontos beszélni, mint a sikerekről.
A generációs különbségek bemutatásával és a fiatalok pénzügyi kilátásainak elemzésével indult a Gen Z Fest.
Ráadásul a várható életkor miatt egyre több generáció él egymás mellett, ami soha nem látott kihívásokkal szembesíti az embereket családi és főként munkahelyi környezetben.
Annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához.
A munkaerőpiacon jelenleg aktív három generáció munkával és munkahellyel kapcsolatos attitűdjeit, tapasztalatait vizsgálta legújabb felmérésében a Profession.hu.
Egyre több családi cégnél történik meg a generációváltás, és ez felgyorsíthatja a digitalizációt.
Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások.
A családi vállalkozások tulajdonosainak 81 százaléka a tulajdonlás megtartásával szeretné végrehajtani a generációváltást.
A magyar fiatalok, más közép- és kelet-európai országok munkavállalóihoz hasonlóan vonzónak tartják a könyvelési és pénzügyi karriert.