Nem árt tudni, pedig sok nyugdíjas még csak nem is hallott róla (2.)

Pénzcentrum
2010. január 21. 05:02

Elégedett ügyfelek, nyugdíj ügyintézés az interneten Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság közzétette a 2009. második félévre vonatkozó országos ügyfélelégedettség felmérés összesített adatait. A számok jól mutatják, hogy sokan még mindig nem hallottak az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekről, ha mégis, akkor sem használják azokat. A Pénzcentrum összeállítása a felmérés végeredményének bemutatását követően az első lépések megkönnyítésében segít az érintetteknek.

Az ügyfélelégedettség felmérés végeredménye

A válaszadók 42,4%-a kereste fel nyugdíjigény benyújtása céljából az ügyfélszolgálatot, 14,1%-uk általános felvilágosítást kért, míg az ügyfelek 10,5 %-a kivételes nyugdíjügyeket intézett. Többen adatszolgáltatási és adatpótlási kötelezettségeiknek tettek eleget, mások a folyamatban lévő ügyeik aktuális állásáról érdeklődtek, de akadtak, akik csak nyomtatványokat szereztek be.

A várakozási idő az esetek döntő többségében kevesebb volt, mint fél óra, az ügyfelek 51,1%-a 10 percen belül sorra került. A válaszadók 2,3%-a viszont elégedetlen lehet a várakozási idővel, mivel több, mint egy órát várakoztak az ügyfélszolgálaton.

A válaszadók többsége kiválónak minősítette az ügyintézők segítőkészségét, valamint azügyintézés gyorsaságát és közérthetőségét, de sokan elégedettek a nyitvatartási idővel és az ügyfélfogadás körülményeivel is. A válaszadók mindössze 1,10%-a nem járt sikerrel az ügyintézés során, és úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő felvilágosítást.

A többség átlagosnak tartja a kiszolgáló egységek színvonalát, de az elektronikus ügyintézésről még mindig kevesen hallottak. A válaszadók 22,91%-a nem is tudja, hogy van ilyen, 48,59% úgy nyilatkozott, hogy nincs lehetősége használni, míg 28,50% jónak tartja és él ezzel a lehetőséggel.

Nyugdíj-ügyintézés az interneten

A túlterhelt adminisztratív munkatársak a hátuk közepére sem kívánják a nyugdíjazással kapcsolatos papírmunkát, különösen, ha van annak sokkal kényelmesebb módja is. A személyes ügyintézés során sok ügyfél kedvét szegheti az esetleges kellemetlenségek miatt, melyek többsége könnyen elkerülhetővé válik az elektronikus ügyintézés használatával. Az interneten keresztül számos ügyet rövid időn belül elintézhetünk.

Sokan félnek belevágni az internet adta lehetőségekbe, azzal indokolják, hogy még egy SMS-t sem tudnak írni, nem még a számítógépen ügyet intézni. Akinek viszont sikerül leküzdeni a kezdeti nehézségeket az később rengeteg időt megspórolhat ennek köszönhetően.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Az elektronikus ügyintézés rejtelmei

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

{BANNER}}
A felmérések szerint a megkérdezettek 28,50%-a jónak tartja és él az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekkel, a gyakorlatban viszont ennek inkább csak az első fele igaz, mivel a nyugdíjasokra vonatkozó szolgáltatásokat még mindig csak kevesen ismerik. A közigazgatási eljárások gyorsítása érdekében folyamatosan bővülnek az elektronikus ügyintézés adta lehetőségek, miközben az adatvédelemre, a feldolgozásra és a tárolásra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Belépés az Ügyfélkapun (Forrás: magyarorszag.hu)

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Ez biztosítja, hogy felhasználó a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessen az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Aki létrehozta már a saját ügyfélkapuját, az olyan elektronikus szolgáltatásokat használhat a portálon keresztül, amelyeket a különböző közigazgatási szervek nyújtanak.

Alapesetben minden hatósági eljárás intézhető elektronikusan is, csak törvény, kormányrendelet, illetve önkormányzati rendelet zárhat ki valamely ügyintézést ebből a körből (lényeges eljárási szabály, hogy az informatikai eszközzel nem rendelkező ügyfél nem szenvedhet hátrányt amiatt, hogy a hatósággal nem tud elektronikus úton érintkezni). Az ügyfélkapu nyitása egy regisztrációs eljárás, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet valamelyik okmányirodában, illetve az interneten keresztül.

Az állampolgárok a regisztrációt követően kezdhetnek elektronikusan ügyet intézni. Az ügyfélkapu egységes, szabványos csatlakozást tesz lehetővé megfelelő törvényi keretek között. Egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó szervekkel. Az ügyintézés során a Súgó mellett e-mailen vagy telefonon is kérhet segítséget az elakadt felhasználó.

Az ONYF elektronikus ügyintézési rendszere (Forrás: magyarorszag.hu)

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság elektronikus ügyintézési rendszert működtet, amely az ügyfélkapuhoz hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján az "Elektronikus ügyintézés" ikonra kattintva is elérhetőek.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Interneten keresztül benyújtható kérelmek, nyilatkozatok, bejelentések

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem