A WHO szerint a magas lehet H5N1 madárinfluenza vírus koncentrációja a fertőzött állatok nyers tejében.
Egyelőre nem a vakcina, hanem a közegészségügyi rendelkezések betartása a leghatékonyabb védelem a járvány ellen - jelentette ki az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szóvivője. Genfi sajtótájékoztatóján Margaret Harris hangsúlyozta, remek dolognak tartja az oltóanyagokat, ám úgy vélte, még messze a védelem, amelyet várnak tőlük.
Margaret Harrisleszögezte: az esetszámok újabb megugrása elleni leghatékonyabb védekezés továbbra is a közegészségügyi rendelkezések betartása. Mindeközben kedden az Egyesült Királyságban megkezdődött a vírus elleni tömeges oltási kampány azt követően, hogy a brit gyógyszerfelügyeleti hatóság (MHRA) a múlt héten bejelentette a Pfizer és a BioNTech vállalatok által közösen kifejlesztett oltóanyag forgalmazásának engedélyezését.
A hatóság ugyanakkor megkezdte az AstraZeneca brit-svéd gyógyszeripari csoport és az Oxfordi Egyetem közös fejlesztésű koronavírus-oltóanyagának engedélyezési eljárását is.
A hét végén Moszkvában is megkezdődött az orosz fejlesztésű, kifejlesztői szerint 95 százalékos hatékonyságú Szputnyik V nevű oltóanyag szétosztása Indonéziába pedig megérkezett a kínai Sinovac Biotech oltóanyaggyártó cég koronavírus elleni vakcinájának első szállítmánya.
Több ország, egyebek közt Hollandia bejelentette, hogy januárban megkezdi az oltási kampányt. A világszervezet részéről mindazonáltal többször hangsúlyozták a megelőzés és a járványügyi szabályok fokozott betartását: december elején egyebek közt arra figyelmeztettek, a járvány terjedésének megelőzése érdekében bizonyos helyzetekben otthon is javasolt a védőmaszk viselése.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom