A Warner Bros. Discovery 2024. április 18-án megerősítette az új szolgáltatására vonatkozó előfizetési információkat.
A fiatal nők jobban figyelnek az egészséges táplálkozásra, és az egészségükkel általánosságban is többet terveznek foglalkozni, mint a férfiak. Felmérés szerint a 19-29 évesek 40 százaléka jelenleg is dohányzik, viszont 50 százalékuk soha nem gyújtott rá. A fiatalok 72 százaléka kávézik rendszeresen vagy alkalmanként, míg energiaitalt 59 százalék iszik. A fiatalok több mint fele legalább alkalmanként sportol.
A K&H fiatalok jóléti indexe a 19-29 éves fiatalok egészséggel, lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, családdal kapcsolatos elégedettségét és jövőbeli várakozásait vizsgálja. Az index egészségre vonatkozó részének válaszaiból kiderül, hogy összességében a diákok sokkal elégedettebbek a jelenlegi egészségi állapotukkal, mint aktívan dolgozó társaik.
Összességében a fiatalok többsége, 65 százaléka próbál odafigyelni az egészséges táplálkozásra, 8 százalék vallja kifejezetten tudatosnak magát e területen, azonban 27 százalékuk saját bevallásuk szerint egyáltalán nem figyel erre. Ez a hozzáállás sokkal inkább jellemző a férfiakra. A fiatalok több mint fele, 62 százaléka sportol legalább alkalmanként. Ebből a rendszeresen sportolók aránya lényegesen kevesebb, azonban arányuk nőtt az előző negyedévhez képest (14 százalékról 20 százalékra). Versenyszerűen mindössze 1 százalék űz valamilyen sportot.
A legalább alkalmanként sportolók havonta átlagosan 2000 forint alatt költenek sportra, Budapesten azonban a többség ennél többet, átlagosan 3900 forintot szán erre a célra havonta. A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok többsége rendszeresen vagy alkalmanként biciklizik, igaz a többség nem kifejezetten sportolási céllal pattan két kerékre. A 19-29 éveseknek csak a 44 százaléka nem használ egyáltalán kerékpárt. A legtöbben, 27 százalék, leginkább kikapcsolódásképpen szoktak biciklizni.
Városon belüli közlekedésre kevesebben, 19 százalék használja a biciklit, míg a fiatalok 13 százaléka teker rendszeresen vagy alkalmanként iskolába vagy a munkahelyre. Leginkább a keleti országrészben és a kisebb városokban használják rendszeres közlekedési eszközként a biciklit, illetve járnak rendszeresen két keréken munkába vagy iskolába a fiatalok. A fővárosban azonban az átlagnál többen találták veszélyesnek a konkrét útvonalat is (a budapestiek 39 százaléka szemben a 24 százalékos országos átlaggal), illetve általánosságban a kerékpározást (a budapestiek 18 százaléka szemben a 9 százalékos országos átlaggal). Viszonylag alacsony azok aránya, akik kifejezetten sportolási céllal kerékpároznak: a fiatalok 6 százaléka mondta ezt, hosszabb távú biciklis túrákra pedig csak 5 százalék vállalkozik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kutatás a fiatalok kávé- és energiaital-fogyasztási szokásait is feltérképezte: a vizsgált korosztály 72 százaléka, azaz tízből hét fiatal fogyaszt kávét alkalmanként vagy rendszeresen. A fiatalok közel fele - 49 százaléka - ráadásul minden nap a kávésbögréért nyúl, 27 százalékuk pedig 24 órán belül akár többször is megteszi ezt. Azonban jelentősen eltér a naponta kávét fogyasztó nők és a férfiak aránya: a nők 60 százaléka nem tud meglenni nélküle, míg a férfiaknak a 38 százaléka iszik mindennap kávét. A diákok között mindössze 36 százalékos a napi kávéfogyasztók aránya, azonban a dolgozó fiatalok körében már jóval népszerűbb a koffein: 59 százalékuk él vele naponta.
Más a helyzet az energiaitalok esetében. A megkérdezett fiatalok több mint fele, 59 százaléka fogyaszt alkalmanként vagy rendszeresen energiaitalt. Naponta többször azonban csak 8 százalék nyúl utánuk. Miközben a nők a rendszeres kávéfogyasztásban megelőzik a férfiakat, az energiaitalok terén fordított a helyzet. A férfiaknak ugyanis kétharmada - 67 százaléka - iszik legalább alkalmanként belőle, a nőknél ez az arány jóval alacsonyabb, 51 százalékos. A kávéval ellentétben, minél idősebb valaki, annál kevésbé rajong az energiaitalokért.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György