Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
Újra kell tesztelni az AstraZeneca vakcináját, mert a 90 százalékos hatékonyságú dózist nem szándékosan vizsgálták, egyszerűen egy gyártási hiba miatt nem kapta meg mindenki a teljes adagot.
Bár hatékonynak tűnik az oxfordi fejlesztésű koronavírus-vakcina, valószínűleg újabb klinikai vizsgálatokat fognak indítani - mondta a Bloombergnek Pascal Soriot, az AstraZeneca vezérigazgatója. A 444 által szemlézett cikk szerint az új vizsgálatnál várhatóan kevesebb tesztalany bevonására lesz szükség, vagyis gyorsabban eredményt hozhat, mint az eredeti tesztelés.
A cég hétfőn jelentette be, hogy az oltás a vizsgálat harmadik fázisában a tesztalanyok 70,4 százalékánál akadályozta meg a fertőződést. A fejlesztők azt közölték, hogy az oltóanyag a különböző korcsoportoknál, így az idősebbeknél is működött. A 70,4 százalékos védettség két különböző teszt összesítéséből jött össze: 90 százalékban volt hatékony az oltás azoknál, akiknek először csak fél adagot adtak be, majd másodszorra már egy egészet. Azoknál a tesztalanyoknál, akik már elsőre is a teljes dózist kapták, csak 62 százalék volt a vakcina hatékonysága.
Csütörtökön kiderült, hogy a 90 százalékos hatékonyságú dózist nem szándékosan vizsgálták, egyszerűen egy gyártási hiba miatt nem kapta meg mindenki a teljes adagot. Ez akár szerencsés véletlennek is tűnhet, de a lefelezett dózist kevesebben, 2800-an kapták meg, míg a kétszeri teljes adagot 8900-an. Ráadásul a 2800 tesztalany közül mindenki 55 évnél fiatalabb volt, így nincs információ, hogyan hat a vakcina ebben a formában az idősebbekre.
Ezt a 90 százalékos verziót tervezik most újratesztelni. Soriot elmondása szerint nem tart attól, hogy a hiba késleltetné a vakcina nagy-britanniai és európai engedélyeztetését.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában