2019. február 17. vasárnap Donát

Te is imádod a banánt, narancsot? Nem biztos, hogy annyira egészséges


Sokan megfogadjuk szilveszterkor, hogy fittebb és egészségtudatosabb életet élnünk majd az új évben. Cikkükben hasznos tippekkel és egy praktikus egészségnaptárral találkozhatsz, hogy a kezdeti lelkesedés valóban egész évben kitartson és hónapról hónapra fittebbek legyünk.  A mozgás mellett az sem mindegy, hogy mit fogyasztunk: a télen népszerű déli gyümölcsök például éretlenül kerülnek szüretelésre, így vitamintartalmuk messze nem elég a szervezet szükségleteinek kielégítésére. Mutatjuk, mit egyél helyettük, és hogyan válj télen-nyáron egészségessé.

Szeretnéd, ha idén elkerülnének a betegségek? A sárvári Spirit Hotel szakértője most egy praktikus, évszakokra lebontott egészségnaptárral igyekszik mindenkit ösztönözni az egészséges életmódra. Csupán annyi a dolgod, hogy jól látható helyre teszed a naptárat, követed az útmutatásokat, így a legtöbbet hozhatod ki az évből - írja a hotel közleményében.

Tél: a pihenés időszaka

Télen a természet is lelassul, a napos órák száma ilyenkor a legkevesebb, így nem csoda, ha te is enerváltabbnak, erőtlenebbnek érzed magad. Hogy ellenállóbb legyél a hideggel szemben, mindenképp érdemes fokozottan odafigyelni a vitaminbevitelre. Sokan azt gondolják, hogyha megveszik a sokszor igen drága déligyümölcsöket, akkor azzal biztosan fedezik a szükséges vitaminszükségletet. Azonban ezeket a gyümölcsöket messziről szállítják hozzánk, ezért általában még éretlenül szüretelik le őket. Ez bizony azt jelenti, hogy vitamintartalmuk alacsony, így hát jobban jársz, ha a hazai, télálló gyümölcsöket (például alma, körte) részesíted előnyben. Ha mégis narancsra, grépfrútra, banánra vagy kivire fáj a fogad, akkor lehetőleg legyen minél közelebbi a termelő ország, ahonnan származik.

A téli hónapokban nagyon hasznos a szauna. Amellett, hogy kevés kellemesebb dolog van annál, mint egy fagyos téli napon beülni egy forró, illatos kabinba, ezzel nagyon jót teszel a szervezetednek, hiszen a szaunázásnak számos pozitív élettani hatása van. Az izzadás hozzájárul ahhoz, hogy testünk megszabaduljon a felgyülemlett méreganyagoktól. A szaunázás közben alkalmazott jeges fürdő és a forró levegő együttesen megfiatalítja a bőrt.

Tavasz: az újratöltődés időszaka

Végre beköszönt a jó idő, de ahelyett, hogy kicsattannál az energiától, legszívesebben egész nap csak aludnál? Ez nem más, mint a jó öreg tavaszi fáradtság. Nem csoda, ha kimerült vagy, hiszen ilyenkor szervezetünk hormonjai felbojdulnak, az alvási hormon (melatonin), és a boldogsághormon (szerotonin) termelődése is megváltozik. Ám szerencsére ez az állapot könnyedén leküzdhető!

Az évnek ebben a szakaszában figyelj oda a megfelelő rost- és ásványianyagbevitelre. Kávé helyett inkább egy saját zöldség-gyümölcs turmixszal indítsd a napjaidat. Sokat segíthet az is, ha könnyebb ételeket fogyasztasz, és a Spirit szakértőjének javaslata alapján ezek között legyen minél több a nyers zöldség, gyümölcs és a különféle csírák. Természetesen a testmozgásról sem szabad megfeledkezni, hiszen újra lehet a szabadban sportolni. Pattanj fel a biciklire, vagy húzd fel a futócipődet, esetleg a görkoridat, és irány a legközelebbi park!

Nyár: az aktivitás időszaka

Töltsd fel szervezeted vitaminkészletét, hiszen, ha nyár, akkor zöldség- és gyümölcsszezon! Ebben az évszakban aztán tényleg mindenki megtalálhatja a piacon a neki tetsző vitaminforrást. Nem szabad elszalasztani a lehetőséget, hiszen ilyenkor kell betárazni a sok színpompás termésből, hogy aztán majd bírd a megpróbáltatásokat ősszel és télen.

Ami pedig a kültéri sportokat illeti, ilyenkor hatványozottan igaz az, ami tavasszal. Irány a természet! Nem számít, hogy kocogsz, úszol, vagy kirándulsz - minden mozgásforma jót tesz az egészségednek. Nem véletlenül szoktak nyáron sziesztázni a mediterrán országokban. Ha teheted, te is pihenj le minél többször a déli órákban, úgyanis az extrém meleg kimeríti a testet. A relaxálás után pedig újult erővel vághatsz bele teendőidbe.

Ahogy télen a meleg, úgy nyáron a hideg az, ami jólesik. A megoldás, ha már eleged van a kánikulából: jégszauna. A 2-3 perces kezelés során mínusz 120-170 fokos levegővel kezelik a testet, ami pozitív hatással van egészségre és a szépségre egyaránt.

Ősz: a felkészülés időszaka

Az ősz egy újabb nagy váltást hoz az életünkbe, hiszen ilyenkor megint kissé visszaveszünk a nyáron felvett tempóból. A kiadós gyümölcsbevitel mellett ügyelj arra, hogy a rendszeres mozgást ezekben a hűvösebb hónapokban se hanyagold el: jógázz, ha egy kis nyugalomra vágysz, és esetleg zumbázz vagy kangooz, ha inkább felpörgetnéd magad.

Ha pedig úgy érzed, egy igazán tartalmas feltöltődésre és kikapcsolódásra vágysz, akkor bújj el a világ elől pár napra egy wellness szállodába, ahol fizikai és mentális felüdülésre lelhetsz. A bacilusok ellen úgy vértezheted fel magadat a leghatékonyabban, ha a tested és lelked harmóniában van, és hagysz magadnak időt a kikapcsolásra.

KIHÚZNA A BAJBÓL 400 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Mutatunk egy konkrét példát: kalkulátorunkban 400 ezer forintos hitelösszeget, és 48 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 11 130 forintos törlesztőrészlettel az Erste nyújtja (THM 16,70%), de nem sokkal marad el ettől az OTP 11 602 forintos törlesztőt (THM 18,73%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a CIB és a Cetelem konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS