A mentális problémák kialakulásának esélyét egyre több pszichológiai és biológiai tényező növeli Európában.
A betegek többsége a hagyományos orvosi megoldásokat részesíti előnyben a digitális egészségügyi technológiákkal szemben - derül ki egy friss felméréséből. Az e-egészségügy iránti távolságtartás fő oka a páciensek adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalma, miközben sokan az alapvető szabályozási kérdésekkel sincsenek tisztában.
A megszokott egészségügyi módszerekben bízik a betegek közel kétharmada függetlenül attól, hogy konzultációról, diagnosztizálásról vagy kezelésről van szó. A Baker McKenzie legfrissebb nagy-britanniai kutatásában résztvevő páciensek több mint fele (54%) aggódik amiatt, hogy a digitális eszközök használatával a személyes egészségügyi információik rossz kezekbe kerülhetnek. Elsősorban attól tartanak, hogy ezek az érzékeny adatok felhasználhatóak lennének ellenük, ami például magasabb egészségbiztosítási költségekkel vagy munkahelyi diszkriminációval járhat.
Annak ellenére, hogy az Európai Unió új általános adatvédelmi rendelete, a GDPR, a felhasználók adatkezeléssel kapcsolatos informáltságát és tudatosságát is hivatott elősegíteni, az egészségügyben ezen a téren további előrelépésre lenne szükség. A felmérés eredményei arra utalnak, hogy a páciensek nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel az adatok felhasználhatóságát és megoszthatóságát érintő kérdésekben. A tanulmány szerint ugyanis a megkérdezettek 70 százaléka elismeri, hogy nem egyértelmű számára ki férhet hozzá az információkhoz, és csak minden tizedik érti, hogy adatait hogyan osztják meg a digitális egészségügyi eljárások során.
A felmérés ezzel párhuzamosan rávilágít, hogy miközben a szigorúan szabályozott digitális orvostechnikai eszközöknek minősülő megoldások iránt kifejezetten alacsony a fogyasztói bizalom, addig az olyan, úgynevezett "lifestyle" termékek felé, mint az okosórák vagy pulzusmérők, ugyanez igen magas. Ráadásul ez utóbbi iránt az elkötelezettség annak ellenére alakult ki, hogy ezen a területen a minőségbiztosításra nincsenek szabályok.
A megállapítások rámutatnak arra is, hogy a mindenki számára áttekinthető és transzparens digitális egészségügy folyamatok, mind az adatgyűjtés, mind pedig a felhasználás területén jelentősen növelné az ügyfélbizalmat. Emellett szükség van rá, hogy a páciensek számára is egyértelműen elváljon, mely tevékenységek sorolhatók az e-egészségügy körébe. A válaszadók kétharmada (65%) szerint az átláthatóság látványosan erősítené a digitális egészségügyi termékekbe és szolgáltatásokba vetett hitet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezt erősítendő a cégeknek a márkastratégiájuk részeként érdemes beépíteni az eszközökkel kapcsolatos tájékoztatásukba - használati útmutatóba, oktatóanyagokba, reklámanyagokba - a fokozott adatvédelmi transzparencia követelményeit. Ez már rövidtávon is kifizetődhet, hiszen így hatékonyan növelhető a fogyasztói tájékozottság, ami a bizalom alapja.
"A kutatás eredményei tükrözik, hogy a digitális egészségügy terén a transzparencia a kritikus pont. A vállalatok számára ennek megteremtéséhez vezető út egyik fő állomása pedig, hogy a terület jogszabályait hatékonyan alkalmazzák, ami a fogyasztók számára is közérthető viszonyokat jelent. Ehhez számos esetben nincsenek meg a belső erőforrások, és szükség van olyan külső szakmai partnerek bevonására, akik otthonosan mozognak a területen" - fejtette ki dr. Bíró Helga, a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker&McKenzie Ügyvédi Iroda partnere.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje