Újabb csalási kísérletben igyekeznek csalók hitelesnek tűnni azzal, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevét és logóját használják - figyelmeztet a Központi Bank.
Csalók jelentek meg Magyarországon, akik az Egészségügyi Világszervezet, a WHO nevében telefonon próbálnak pénzt kicsalni jóhiszemű emberektől - közölte a rendőrség.
A hívások során egy gépinek tűnő hang a WHO nevében tájékoztatást ad az új koronavírussal kapcsolatban, majd felkínálja, hogy a készülék 1-es gombjának megnyomásával bizonyos összeg ellenében megrendelhető egy "megfelelő védettséget nyújtó maszk- és fertőtlenítőszer" csomag.
Az ügyben eddig érkezett két bejelentés alapján csalás miatt nyomoznak. A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy a WHO nem árul termékeket sem telefonon, sem más formában. Kérik, hogy a koronavírussal kapcsolatban csak a hivatalos szervektől fogadjanak el tájékoztatást. Kérik az embereket, hogy vásárláskor győződjenek meg ezekről:
Online és telefonos vásárlás esetén:
- az eladó hitelességéről;
- van-e érthető, magyar nyelvű weboldala és az biztonságos-e, reklamációs lehetőséget tartalmaz-e;
- fel lehet-e venni az eladóval a kapcsolatot, visszahívható-e;
- érdemes más vevők véleményét is elolvasni;
- győződjön meg a termék eredetéről, hitelességéről - gyanús, ha túl olcsó;
- fontos információ, hogy milyen egyéb költségek terhelik a vásárlást.
Személyes vásárlás esetén:
- kerülje a házalókat;
- ne engedjen idegeneket a lakásába;
- a termékre szakosodott üzletben vásároljon;
- egészségügyi terméket csak hiteles forrásból szerezzen be;
- ha bizonytalan, forduljon előbb szakemberhez.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának