Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Miközben biztosításra 700 és 800 milliárd forint közötti összeget költ évente a magyar lakosság, szerencsejátékra több mint 200 milliárd forintot. A kettő társadalmi hasznosságát figyelembe véve van még hová növekednie biztosítási piacunknak. Hasonlóan érdekes gondolatokat fogalmaztak meg a biztosítók vezetői a szektor jövőjével kapcsolatban a MABISZ keddi biztosítási konferenciáján. A résztvevők többsége piaci konszolidációra számít.
Erdős Mihály, a Generali-Providencia első embere kiemelte: 14 biztosító rendelkezik ma Magyarországon 1% alatti piaci részesedéssel. A piaci koncentráció az utóbbi években csökkent, elsősorban a közepes méretű biztosítók növekedtek. Szavaiból kiderült: a közeljövőben sem számít jelentős piaci konszolidációra. Erdős szerint az egyszeri díjas életbiztosítások számára komoly lehetőség az alacsony kamatkörnyezet, a rendszeres díjasoknak később a kormányzati ösztönzők adhatnak majd lökést. Nem tudom, melyik két társaság lesz, aki csökkent a díjain, de az összes többi biztosan emelni fog - jelzett előre egyfajta fordulatot a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások piacán. A biztosítási piac fontos támaszát jelentő középső társadalmi réteg szűkült - hívta fel a figyelmet egy fontos kihívásra.
Pandurics Anett, a MABISZ elnöke és a Posta Biztosító első embere felhívta a figyelmet, hogy a díjbevétel szerinti koncentrációnál még magasabb a biztosítók profitabilitás szerinti koncentrációja. 2009 óta nem fordult elő, ami idén igen: negatív lett a szektor biztosítástechnikai eredménye, elsősorban a biztosítási adó miatt. Szerencsejátékra a magyar lakosság évi 212 milliárd forintot költ, miközben a biztosítók díjbevétele 700 és 800 milliárd forint közötti.
Kuruc Péter, a K&H Biztosító üzletágvezetője felhívta a figyelmet: a magyar biztosítók profitabilitása nagyjából egy közepes belga biztosítóénak felel meg. Szerinte a kis biztosítók hosszú távon nem fogják tudni fenntartani túl széles termékpalettájukat. Nem az életbiztosítási díjbevétel a fontos, hanem a biztosítók által kezelt vagyon, vagyis az a pénz, amit a biztosítókra bíznak az ügyfelek. Felhívta a figyelmet: a piachoz képest a banki értékesítési csatornával rendelkező társaságok teljesítenek mostanában felül.
Dénes Attila, a QBE vezérigazgatója szerint vannak biztosítók, amelyek számára majdnem mindegy, hogy jelen vannak-e Magyarországon. Lesznek ezért olyanok, akik elgondolkodnak, maradnak-e a piacon - a döntést a bankok sorsa is nagyban befolyásolja majd. A visegrádi országokban nő a nem-életbiztosítási díjbevétel, Magyarországon azonban az utóbbi években csökken. Pedig a QBE ezekben az országokban sem csinálja másképp, mint nálunk - mondta Dénes. A kiegészítő, a felelősségbiztosításoknak és az általuk nem lefedett mezőgazdasági biztosításoknak jósolt növekedést.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Yann Ménétrier, a Groupama Garancia vezérigazgatója a nem-életbiztosítási üzletágak nehézségeire hívta fel a figyelmet, hiszen adóterhelésük a biztosítási adó miatt rendkívül magas. A profitabilitás fenntartásához szigorú költségkontrollra van szükség (a biztosítók költségszintje jelenleg túlzott), és piaci konszolidációra is számítani kell. Kiszámíthatóságot és hitelességet sürgetett az adópolitika és a szélesebb gazdaságpolitika területén.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani