Az életmódbeli változtatásokkal, mint rendszeres tesztmozgás, társas kapcsolatok ápolása és elegendő alvás, jelentősen csökkenthető a demencia kialakulásának esélye.
Az EU-ban élő gyerekek 95,9 százaléka jó vagy nagyon jó egészségügyi állapotnak örvend az Eurostat friss statisztikája szerint. Magyarországon ez az arány 94,9 százalék. Ennél elkeserítőbb, hogy a háztartások saját bevallása alpján készült statisztika szerint a gyerekek 1 százaléka nagyon rossz vagy rossz egészségügyi állapotban van, ami megközelítőleg 14 000 gyermeket jelent hazánkban.
Az Európai Unióban lévő 16 éven aluli gyerekek 95,9 százalékának jó vagy nagyon jó volt az általános egészségügyi állapota 2017-ben - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. Magyarország egy százalékkal maradt el az EU-s átlagtól, nálunk a gyerekek 94,9 százaléka vallotta, hogy jó vagy nagyon jó egészségnek örvend, 4,2 százalékuk megfelelőnek tartotta állapotát, és csupán egy százaléka volt azon gyerekek aránya, aki rossz vagy nagyon rossz egészségügyi állapotról számoltak be.
Bár népszámlálás Magyarországon utoljára 2011-ben volt, a KSH 2016-van végzett "kis népszámlálása" szerint, akkor megközelítőleg 1,4 millió 15 év alatti gyerek élt az országban. Ha ehhez a számhoz viszonyítjuk Eurostat 2017-es adatait, akkor elmondható, hogy megközelítőleg 14 000 magyar gyereknek volt nagyon rossz vagy rossz az egészségügyi állapota, míg majd 60 000 gyerekről vallották szülei, hogy egészségügyi állapota "csupán" megfelelő.
Az Eurostat által frissen közreadott adatokat egyébként kisebb korcsoportokra bontva is lehet böngészni. Ebből az derül ki, hogy Magyarországon (saját bevallás szerint) a 10-15 évesek között van a legtöbb olyan gyerek, akinek az egészségügyi állapota jó vagy nagyon jó, míg az 5-9 évesek között van a arányaiban a legtöbb (2 százalék) a rossz vagy nagyon rossz állapotú gyermek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó