Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Van, ahová az országban 3 perc alatt kiérkezik a mentőautó, ha baj van. Hivatalosan (az uniós ajánlás szerint) 15 perc alatt bárhová meg kéne érkeznie a segítségnek. Bár rémtörténeteket mindig hallani. Egy friss térképes alkalmazás most megmutatja, mennyit kell várni valójában a mentőre az ország különböző pontjain.
Egy térképes alkalmazás alapján(a geoinformatikával foglalkozó Esri Magyarország jóvoltából) bárki rákereshet különböző címekre, hogy megtudja, mennyi idő alatt érne oda a mentő. Ha a térképet vizsgáljuk láthatjuk, minél sötétebb az adott zóna, annál lassabban ér oda a mentő. A piros részek a 15 perces területek, míg a zöld részen akár 3 perc alatt is kinn lehet a mentő. A sárgás szakaszok 7-9 perces intervallumban mozognak. De a képet böngészve az is kiderül, sokan a 15 perces kiérkezési határon kívül esnek. A cég gyűjtése szerint majdnem másfél millió ember. Adataik szerint majdnema mentőállomásoktól, így ott esély sincs arra, hogy a normaidőn belül megérkezzen a segítség.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza