2019. augusztus 22. csütörtök Menyhért, Mirjam

Ha így sportolsz, a hőség sem lehet kifogás: mikor mozogj, ha nem nyáron?


Európa legelhízottabb országaként tartják számon Magyarországot, ami a mozgásszegény életmódnak is köszönhető. Az egészséges életmóddal - amelynek fontos része a sport - sokat tehetünk az elhízás ellen, a nyári hőség azonban könnyen visszafoghatja a motivációnkat és erőnlétünket is. Statisztikák szerint a magyar lakosság alig 33%-a sportol rendszeresen. Mutatjuk, hogyan sportolj, hogy a hőség se gátoljon meg az egészséged védelmében!

Magyarország a legutóbbi OECD felmérés alapján a legelhízottabb ország Európában - az Egyesült Királyságot is megelőzve -, a lakosság 2/3-a elhízott vagy túlsúlyos, aminek az oka többek között a mozgásszegény életmódra vezethető vissza. A legutóbbi Eurobarometer felmérése szerint ugyanis a magyar lakosság alig 33%-a sportol rendszeresen. Az egyre melegebb nyarak pedig nincsenek segítségünkre abban, hogy többet mozogjunk, hiszen a meleg és a napsütés miatt a sportolás ilyenkor fokozott terhelést jelent a szervezet számára. 

A K&H hosszú távon elkötelezett az egészség, az egészséges életmód iránt, aminek fontos része a sport is. Évente számos tömegsportrendezvényen buzdítjuk a lakosságot a sportolásra, amelyeken tavaly több mint 17 ezren vettek részt. Nyári futó, kerékpáros és úszónapjaikon is látjuk, hogy a nyári hőség és a változékony időjárás még a profi sportolóktól is plusz odafigyelést igényel. Érdemes ellesni tőlük néhány praktikát, amivel okosabban kezdhetünk hozzá, növelhetjük hatékonyságunkat és kitartásunkat is

- mondta Horváth Magyary Nóra, kommunikációs ügyvezető igazgató.

Mire figyelj oda a nyári sportolás közben? 

  • sportolj társaságban 

Az extrém meleg gyakran okozhat hirtelen kimerültséget és rosszullétet, ezért mindig hasznos, ha van mellettünk valaki, aki azonnali segítséget jelenthet.

  • megfelelő öltözet

Ruhatárunkat az évszakok változásával párhuzamosan cseréljük, így érdemes az edzőruhánkra is ekkora gondot fordítani. Válasszunk légáteresztő elasztikus és pamut anyagokat, amik biztosítják a hőelvezetést, így a szervezet hűteni tudja magát, és a bőr légzését sem akadályozzák a fokozott izzadás során. 

  • kerüld a sötét színeket!

A sötét színek magukba szívják a napsugarakat, ez az edző ruhádra is igaz. Így amellett, hogy megfelelő anyagú, kényelmes ruhát választasz a színválasztással is sokat tehetsz a hőérzet csökkentéséért. Válaszd a világos, fehér és vidám nyári színeket. A feketét pedig hagyd meg télre. 

5 perc alatt is napszúrást kaphatsz!

Ha szabadban szeretsz sportolni, kerüld a tűző napot. Keress árnyékos helyet! Hűtés és a leégés elkerülése szempontjából praktikus lehet még sportolás előtt vízbe mártani csuklóvédőnket vagy törölközőnket, amit utána a nyakunkba is köthetünk.

  • újragondolt időpont

Az időzítéssel is sokat segíthetünk azon, hogy elviselhetőbb legyen a nyári edzés. A kora reggeli vagy a naplemente utáni időpontok javasoltak.

a bemelegítés, nyújtás a melegben is kötelező!

A melegben se hagyd ki a 10-15 perces bemelegítést, nyújtást. Az izmaink sérüléséhez vezethet, ha nem szánunk rá elég időt és mozgatjuk át alaposan testünket. Kezd és zárd is ezzel az edzésedet! 

  • ittál ma eleget? 

Nyáron nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a folyadékbevitel mennyire fontos. Ha sportolsz, még inkább figyelj erre! Víz mellett frissítheted magad citromos, limeos, fagyasztott gyümölcsös vizekkel és sportitalokkal pótolhatod az elvesztett ásványisókat. 

+ 1 tipp: 

próbálj ki valami újat! - Kipróbálnál valami újat, testmozgásra és némi adrenalinbombára vágysz? A nyár és a meleg számos lehetőséget kínál erre. A legújabb extrém vízi sportok között a Flyboard, a WaveJet vagy a Subwing vár, ami nem csak élvezetes lehet, hanem az izmaink fejlődését is segítik. Ilyenkor is ügyeljünk azonban arra, hogy hiába töltjük az idő nagy részét a vízben, a meleg megterhelheti a szervezetet, ezért óránként legalább 10 percre vonuljunk árnyékba.

NEM SZABAD TOVÁBB VÁRNI A LAKÁSVÁSÁRLÁSSAL!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor jobb, ha tudod, hogy lakáspiaci elemzők szerint az árak emelkedése lassul, és a finanszírozási költségek is rekord alacsony szinten vannak, de már nem biztos, hogy sokáig így is marad. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 millió forintot, 20 éves futamidő mellett már 2,71 százalékos THM-el, és havi 107 743 forintos törlesztővel fel lehet venni az Ersténél De nem sokkal maradnak el ettől a további bankok ajánlatai sem: a K&H Banknál például 107 546 forintos törlesztőt ígér a 2,81 százalékos THM; míg az OTP Banknál szintén alacsony, 2,97 százalékos THM is alacsony, 108 811 forintos törlesztőt jelent. Érdemes még megnézni a Raiffeisen, a Budapest Bank és a többi magyar hitelintézet konstrukcióját, különböző hiteösszegek és futamidők mellett is - ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

08.22-08.28
Országos

Auchan

08.22-08.28
Országos

Lidl

08.22-08.28
Országos

Spar

08.22-08.28
Országos

Tesco

08.22-08.28
Országos

Auchan

08.15-08.28
Országos

Lidl

Iskolakezdés
08.01-09.14
Országos

Aldi

Iskolakezdés
07.25-09.07
Országos