A színe miatt kék kártyaként emlegetett Európai Egészségbiztosítási Kártya érvényessége idén év elejétől megváltozott.
Holnaptól minden lakossági vagyon- és balesetbiztosítás mellé új EU szabványos ügyféltájékoztatót kapunk a szerződés megkötését megelőzően. A négy országban tesztelt és tudományosan elnevezett "Biztosítási Termékinformációs Dokumentum" tulajdonképpen egy képekkel illusztrált összefoglaló lesz, amely nyolc képhez kapcsoltan meséli el, hogy mit várhatunk a választott biztosítástól.
Az Európai Unió 2016-ban határozta el, hogy a fogyasztók megvédése érdekében kötelező érvénnyel bevezet egy egyszerűsített biztosítási terméktájékoztatót - emlékeztet közleményében a Biztosítás.HU. A négy országban, Romániában, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban elvégzett fogyasztói teszteket követően az EU megtalálta, hogy mi a legfontosabb és a fogyasztók által még átlátható információ a biztosításokkal kapcsolatban és melyek a legjobb képek (piktogramok) a legfontosabb információk illusztrálásához. A végeredmény az lett, hogy a biztosítóknak nyolc piktogram alá rendezetten, maximum két oldal szöveges tartalomban kell összefoglalniuk az alábbiakat:
A biztosítási szakértők szerint az EU lépése jó irányba mutat, fontos tudni azonban, hogy az egyes országok biztosítási kultúrája és ezen belül a fogyasztói magatartás is más és más. Az új tájékoztató sokat segíthet azon országok fogyasztóinak, akik például a gépjármű-, lakás- és utazási biztosításaikat jellemzően papír alapon kötik és nincs számukra elérhető - az EU terméktájékoztatóban felsorolt nyolc ponton túlmutató - független összehasonlítás. Magyarországon azonban, ahol az online biztosítási kultúra európai összehasonlításban is kiemelkedően magas, ez a nyomtatvány várhatóan nem hoz forradalmi újítást. A hazai ügyfelek ugyanis, már több mint egy évtizede könnyen és gyorsan kapnak szakértő segítséget a termékek szolgáltatásai és árai tekintetében is az internetes összehasonlító portáloktól.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj
- Így robban be a nyár a tavaszba – mutatjuk a húsvéti hétvége időjárását
- Halálos baleset, ittas vezetés, rendőri ellenőrzés – így vezettek a magyarok 2023-ban
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget