2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.
Kevesebb, mint a megkérdezettek 20 százalékát aggasztja a lakásárak emelkedése egy hazai biztosító friss felmérésében. 56 százalék nem tervez a közeljövőben ingatlan vásárolni, 67 százalék szerint további árnövekedés várható a piacon. Lakásbiztosítás terén meglepően naprakészek a magyarok, közel 70 százalékuk tisztában van a díjjal és a szolgáltatásokkal.
A lakásárak és bérleti díjak növekedésének számos következménye van a lakosságra nézve, amelyekre a Genertel biztosító kíváncsi volt. Második alkalommal kérdeztek meg 1000 főt az ingatlanpiaci változások hatásairól; a megkérdezettek 34 százaléka budapesti, 66 százalék vidéki lakos. A válaszadók 34%-a 36-55 év közötti, 60% 56 évnél idősebb, és a fennmaradó 6 százalék pedig 36 év alatti volt. A kérdések 3 csoportra bonthatóak: az ingatlanpiaci változások, árak alakulásával, a tervezett lakásvásárlás/vétel vagy felújítási szándékkal, illetve a lakásbiztosítással kapcsolatosan kérdezett a Genertel.
Nem tervezünk lakást venni
A lakáspiacon tapasztalható árnövekedést természetesen idén is észlelik a Genertel által megkérdezettek és tavalyhoz hasonlóan, most is 67 százalékuk gondolja, hogy folytatódni fog az árak emelkedése.
Az ingatlanok vételi árának emelkedése ugyanakkor kevesebbeket aggaszt, mint tavaly: csak a megkérdezettek 18 százalékát zavarja (tavaly: 32 százalék volt ez az érték). Ez a változás vélhetően annak köszönhető, hogy a tavalyi 40 százalékhoz képest idén már 56 százalék válaszolta azt, hogy biztosan nem vesz ingatlant. Csupán a megkérdezettek 44 százaléka válaszolt úgy, hogy tervez lakásvásárlást vagy felújítást 2017-ben vagy 2018-ban. A válaszadók 21 százaléka úgy véli, hogy jól jár a lakásárak növekedésével, ez az a réteg, akik árulják az ingatlanjukat és remélik, hogy a magas ár ellenére is tudnak vevőt találni.
A megkérdezettek csupán 7 százaléka albérlő, többségüket (83 százalékukat) rosszul érinti az ingatlanok bérleti díjának emelkedése. A megkérdezettek döntő része (93 százaléka) lakástulajdonos, így őket ez a kérdés nem érdekelte.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kevesebb az ingatlanbefektetés, tudatosabb lakásbiztosítás
Tavalyhoz képest csökkent valamelyest azok aránya, akik vásárolnának ingatlant befektetési céllal: a tavalyi 70 százalék helyett most 64,5 százalék mondott igent, 24,3 százalék kizárta ezt a lehetőséget, a fennmaradó 11,2 százalék pedig nem tudta megmondani.
Meglepő válaszok érkeztek a biztosítást érintő kérdésekre. A Genertel korábban végzett felméréseihez képest most megfontoltabbnak, tudatosabbnak tűnnek a válaszadók: azok közül, akik rendelkeznek lakásbiztosítással, 66 százalék állítja azt, hogy tisztában van a lakásbiztosítása díjával, illetve a szolgáltatásaival, lévén, hogy azt nemrég kötötte vagy éppen ellenőrizte. A fennmaradó 7 százalék nem szokta nézni a díjakat, nem foglalkozik a biztosításával, szintén 7 százalék pedig nem rendelkezik ilyen biztosítással.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának
- Hosszú évek óta bujkált a rendőrök elől, a XI. kerületben elfogták
- Kutyapárti panasz a Hegyvidéken: "a DK indult rá az országra, jobb lenne, ha mással foglalkozna"
- Három légiós távozik a fehérvári hokicsapattól
- Kitiltották a kényszermunkával készült termékeket Európából
- Összeült helyzetértékelésre a két új NATO-tagállam vezetője