A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart.
Évről évre érdemes átböngészni a leggyakoribb lakáskárok listáját, hiszen amellett, hogy így könnyebben szabhatjuk saját igényeinkre a biztosításunkat, olyan lehetséges káresetekkel is szembesülhetünk, melyekre korábban nem is gondoltunk volna. A Generali Biztosító adatai szerint a szélsőséges időjárás okozta viharkárok duplájára emelkedtek az elmúlt két évben, ezekre 2020 első negyedévében több mint 400 millió forintnyi kárösszeget fizetett ki a szolgáltató. Továbbra is dobogón állnak a vezetékes vízkárok és az üvegtörések, de vajon a koronavírus milyen hatással van otthonunk biztonságára?
Rendkívüli helyzetbe kényszerített minket a terjedő koronavírus járvány: az Ipsos adatai szerint a hazai felnőtt lakosság fele (52%) egyáltalán nem hagyja el lakóhelyét, míg 12-ből csupán 1 fő jár el otthonról (8%) változatlanul . A Generali nemzetközi kutatásának Magyarországra vetített adatai szerint a megkérdezettek 33%-a dolgozik most is változatlan körülmények között, 31%-a dolgozik otthonról, 12%-a van fizetett szabadságon, 9%-a van fizetés nélküli szabadságon, 7%-a elvesztette állását és 8%-a egyéb kategóriában végzi jelenleg munkáját. Időnk döntő részét tehát ezekben a hetekben saját lakásunkban töltjük, így talán minden eddiginél fontosabb, hogy megfelelően felkészüljünk az otthonunk biztonságát fenyegető veszélyekre, és megfelelő védelemmel rendelkezzünk arra az esetre, ha mégis bekövetkezik a baj. Fokozott terhelés éri most háztartási gépeinket, a közművekhez kapcsolódó berendezéseket és a különböző elektronikai eszközöket, miközben a természet sincs tekintettel a járványhelyzetre. Ezekre a sokszor váratlan kockázatokra hívja fel a figyelmet a Generali az idei év eddigi leggyakoribb káreseteinek toplistájával, hogy támpontot adjon a most ébredőknek a megfelelő biztosítási védelem összeállításához.
Tarolnak a viharok a lakáskárok listáján
Talán nem meglepő, hogy az egyre szélsőségesebbé váló időjárás okozza otthonainkban a legtöbb kárt, de a Generali adatai egészen elképesztő tendenciát mutatnak az elmúlt két évben. 2018-ról 2019-re közel duplájára nőtt a viharkárok volumene, az idei első negyedévben pedig máris több mint 8000 ilyen kárbejelentés érkezett a biztosítóhoz. Emellett évről évre komolyabb kockázatot jelentenek a felhőszakadások és jégverések, és kevesen gondolnák, de a villámcsapások okozta közvetett károk kapcsán is közel 15 000 esetben, átlagosan 500 000 forintnyi összeget fizet ki a biztosító évente.
Ezzel párhuzamosan csúsztak le a dobogó első helyéről a vezetékes vízkárok, azonban a víz-, csatorna-, fűtés-, hűtés- és egyéb vezetékek törése vagy dugulása, valamint az ebből fakadó károk továbbra is jelentősek: 2020-ban eddig több mint 200 millió forintnyi összegből fedezte a Generali az ezekből eredő költségeket. Évről évre változatlanul az élmezőnyben szerepelnek az üvegtörések és a kényszerű zárcserék, de meglepő módon a tűzkárok nem szerepelnek a leggyakrabban bejelentett esetek között. Egyre több viszont a mobileszközökkel kapcsolatos káreset, és ez a tendencia valószínűleg tovább erősödik a következő években.
Videós kárrendezés baj esetére
Ha a legnagyobb igyekezetünk ellenére is óhatatlanul megtörténik a baj és kár keletkezhet lakásunkban, akkor a karantén szabályok megszegése nélkül is bejelenthetjük és rendezhetjük kárunkat a technológia segítségével. A Generali lakossági és vállalati ügyfeleinknek online kárbejelentést és videós kárrendezést biztosít, ami egy teljesen digitális megoldás, helyszíni szemlét pedig egyáltalán nem igényel.
A videós kárrendezéshez csupán egy kamerával ellátott okostelefonra vagy tabletre, megfelelő hálózati kapcsolatra és jó fényviszonyokra van szükség. A kárrendezési folyamat során amennyiben a bejelentő nyitott a lehetőségre, e-mailben kapja meg a legfontosabb tudnivalókat, illetve azt a linket, amelyet telefonján megnyitva elindul a kétirányú videós kapcsolat a böngésző felületen. Ezt követően már csupán egy dolga van a bejelentőnek: minél pontosabban bemutatni a kárt az ügyintézőnek a mobileszköz kameráján keresztül.
Vagyonkároknál 5-7 perc alatt megtörténik a kárfelmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeg utalása is megtörténik. Az azonnal indított kifizetés tehát már néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A videós kárrendezés mellett online kárbejelentésre is nyílik lehetőség a Generali honlapján keresztül. Itt csak arra kell törekedni, hogy a káresemény időpontját, helyét, rövid leírását és becsült értékét minél pontosabban megadjuk, illetve rögzítsük a kár kialakulásának körülményeit.
Szó szerint tanulhatunk más kárán
Hasznos tanulságokkal járhat a fenti gyakori kár lista, de ettől függetlenül is érdemes időnként felülvizsgálni meglévő biztosításainkat, hogy azok továbbra is hatékonyan szolgálják ingatlanunk és ingóságaink védelmét. Sokan csak a káreseményt követően szembesülnek azzal, hogy a biztosító nem a teljes veszteséget téríti, mert a szerződés időközben elavult az ingatlanárak növekedése, az építőanyag árak emelkedése, vagy éppen a háztartás vagyonának bővülése miatt. Ne essünk ebbe a hibába, folyamatosan törekedjünk arra, hogy biztosításainkat az éppen aktuális igényeinknek megfelelően alakítsuk!
A járványhelyzetben fontos figyelembe venni, hogy sokkal többet tartózkodunk otthon, most pótoljuk az elmaradt kerti munkákat, a munkahelyi feladatainkat és hivatalos ügyeinket is laptopon és mobilon intézzük. Ebből következően valószínűsíthető, hogy 2020 második és harmadik negyedévének eredményeire komolyan rányomja majd a bélyegét a koronavírus, és megszaporodnak az ebből következő károk. Érdemes tehát most elgondolkodni a kiegészítő szolgáltatásokon, hiszen a cyber, smart vagy okos otthon csomagok, de a kertes házakra vonatkozó plusz védelem is aranyat érhet hónapok múlva.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea