Egy rutinellenőrzésen buktak le a magyar autósok, akiknek járműveit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei ellenőrizték.
A november másodikán induló idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány a több mint 2,5 millió személygépkocsival rendelkező magánszemély 69 százalékát érinti - derül ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adataiból.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően legkésőbb november másodikáig kell közzétenniük a jövő év január elsejétől érvényes kgfb-tarifáikat azoknak a biztosító társaságoknak, amelyek jövő év január 1-jétől módosítani kívánnak díjaikon.
A MABISZ adatai szerint évről évre csökken azoknak az autósoknak a száma, akik élnek a biztosítóváltás lehetőségével: 2010-ben 1,3 millió, 2011-ben 1,03 millió, tavaly pedig 724 ezer kgfb-szerződést mondtak fel és kötöttek helyette újat.
A MABISZ felhívta a figyelmet arra, hogy az idei kampány több újdonságot is hordoz. Az egyik, hogy a korábbi évekkel ellentétben a cégek idén már mellőzhetik a papír alapú közzétételt, a díjakat a szektor felügyeleti szerve - amely október elsejétől a Magyar Nemzeti Bank - honlapján, a MABISZ, illetve a biztosítók saját honlapján kötelesek megjeleníteni. Nem kötelesek díjhirdetésre a kgfb-piacon működő biztosítók: annak a társaságnak, amelyik november másodikáig nem hirdet új díjat, automatikusan az utoljára meghirdetett tarifája lesz érvényben 2014. január elsejétől is.
A közlemény emlékeztet, hogy a korábban megszokotthoz képest változik a díjhirdetés napja. Az elmúlt évtizedekben minden évben október 30-án voltak kötelesek közzétenni a biztosítók a következő évi tarifákat. 2013. január 1-jén azonban életbe lépett a "60 napos szabály": a jogszabály előírásainak megfelelően a mindenkori díjat a hatályba lépés előtt legkésőbb 60 nappal közzé kell tenni. Ez lesz tehát az első kampányidőszak, amikor a biztosítóknak nem október utolsó előtti napján, hanem legkésőbb november másodikán, a fenti honlapokon kell megjelentetniük a jövő év január elsejétől érvényes díjaikat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A rendszer 2013. január elsejétől már élesben működik, ez alatt az idő alatt közel 50 új tarifát hirdetett meg a kgfb-piac 15 szereplője. Idén január elsejétől szabaddá vált a hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szegmens díjhirdetési rendszere, így a biztosítók év közben is módosíthatják díjaikat. A már megkötött szerződések díja a következő biztosítási évfordulóig változatlan marad - ismerteti a közlemény.
Az összes kedvezmény áttekintése és a pontos kalkuláció érdekében érdemes igénybe venni a MABISZ által üzemeltetett díjnavigátort, amely a piaci szereplők kedvezményeit, az érintett biztosító által ellenőrzött és jóváhagyott módon tartalmazza a www.dijnavigator.hu oldalon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét