Egy közvélemény-kutatás alapján idén február-márciusban 46 százaléknyi magyar látta pozitívnak az EU-t.
A magyarok döntő többsége még mindig saját zsebből fizeti a magánegészségügyi ellátást, miközben ez közel 60 százalékuk számára jelentős anyagi teher - derült ki egy friss felmérésből.
A magyar egészségügyben az egyik legjellemzőbb tendencia a magánellátás térnyerése: az NN Biztosító kutatása szerint az aktív korúak közel 58%-a igénybe vette már a magánegészségügy szolgáltatásait. Éves szinten az érintettek átlagosan 113 ezer forintot költöttek a magánegészségügyben a kutatás szerint. A költségek tízből hat páciens számára megterhelőek, ezen belül az egyötödüknek nagyon megterhelőek voltak. A páciensek 91%-a ennek ellenére is saját maga finanszírozta az ellátást.
A legtöbben, ötből négyen szó szerint saját zsebből, azaz készpénzzel vagy bankkártyával fizettek az ellátásért. Jól jelzi, hogy bőven van még hová fejlődnünk az öngondoskodás terén, hogy mindössze a páciensek 17%-a egyenlítette ki a számlát egészségbiztosítás vagy egészségpénztári számla használatával. Ahhoz, hogy ez az arány magasabb legyen, nem a lehetőség, hanem inkább a biztosítási opciókra vonatkozó tudás hiányzik: nincs még benne a köztudatban, hogy a magánellátás költségei biztosítással is fedezhetőek, akár tervezhető, akár váratlan kiadásról van szó. A biztosítás ebben az esetben egyfajta védőhálóként működik: olyan fedezetet nyújt – legyen szó egy szűrővizsgálatról, egy kisebb ambuláns beavatkozásról vagy egy komoly műtétről –, amely komoly segítséget jelenthet az anyagi terhek viselésében.
A kutatásunk jó látlelet arra, milyen alacsony egyelőre a biztosítottság itthon egészségügyi téren. Ugyanakkor a pandémia úgy tűnik, ebben is felpörgeti a tudatosságot, hiszen az elmúlt évben minden nyolcadik megkérdezett már fontolóra vette egészségbiztosítás kötését. Emellett látszanak az olyan plusz igények is, mint a biztosítási védelem egész családra való kiterjeszthetősége. Ez az ügyféligény egyértelmű irányt jelent számunkra a biztosítási megoldásaink továbbfejlesztéséhez
– nyilatkozta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. A kutatásban megkérdezettek 12%-a már elgondolkozott azon, hogy kötne egészségbiztosítást (vagy kiegészítőként beletenné már meglévő biztosításába ezt az opciót). Közülük 6% új belépő - akinek jelenleg még se egészségpénztári tagsága, se egészségbiztosítása nincs -,2% olyan, akinek van mindkét típusú öngondoskodási megoldása, 2% csak egészségbiztosítással, 2% százalék pedig csak egészségpénztári tagsággal rendelkezik. A családra köthető egészségbiztosítás a pozitív választ adók 58%-át érdekelné – minden negyediket nagymértékben –, és a kötési hajlandóság egyértelműen magasabb a szülők körében.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás szerint a magyar 20-65 éves internetezők 24%-ának van a családjában valakinek egészségbiztosítása, 15%-uk maga rendelkezik ilyennel. Számukra, illetve azok körében, akik még csak fontolgatják a biztosításkötést, a legfőbb motiváció a váratlan eseményekre való felkészülés. Egészségpénztári tagsággal a megkérdezettek 23%-a rendelkezik – itt az adójóváírás a legfontosabb érv, de a cafeteria, a megtakarítási lehetőség és a sokféle felhasználási irány is vonzó szempont.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza