Kevesebb mint 5 millió forintba kerül a legolcsóbb kínai villanyautó Magyarországon. A kisautó kínai gyártmányú, a mopedautó és a személyautó között áll a határon.

Az Európai Unióban mindig is kulcsszerepet játszott a gépjárműipar a tagállamok gazdasági fejlődését tekintve, gondoljunk csak Németországra vagy Olaszországra. Azonban most már az európai autóiparnak meg kell tudnia felelni a fokozatos elektromos átállás kihívásainak, amely során Kína térhódításával is számolni kell.
Európában a legjelentősebb autóiparának Németország ad otthont, ami az ország gazdasági ütőereként funkcionál, ugyanis mind az árbevétel, mind a foglalkoztatás szempontjából meghatározó ágazatról beszélünk. Ráadásul sok egyéb gazdasági szereplőnek is munkalehetőséget és megélhetőségi forrást biztosít: ilyen a fém- és gumialkatrészek, vagy a biztonsági rendszerek gyártásával foglalkozó vállalatok például.
Az oeconomus.hu cikkében arra is kitér, hogy a magyar GDP közel 2,5 százalékát generálja a szektor, miközben hazánkban körülbelül 50 ezer embert foglalkoztatnak. Ráadásul az sem mellékes, hogy 2010 és 2019 között az ágazat termelési értéke 165 százalékkal növekedett, miközben a prémium kategóriás német autómárkák, mint az Audi, Mercedes-Benz vagy a BMW kiemelt jelentőséget tulajdonítanak Magyarország külpiaci befektetései során.
A szakértők szerint a nem is olyan távoli jövőben az európai – így a német és a magyar – autógyártás előtt álló legfőbb akadály, az a belső égésű motorok használatának fokozatos megszüntetése, valamint Kína dominanciája az elektromos járműgyártás vonatkozásában. Tavaly ugyanis az Európában eladott elektromos autók 16 százaléka készült Kínában, ami 5 százalékpontos növekedést mutat a megelőző évekhez képest.
Mindez pedig komoly kockázatot jelent az európai ipart nézve, hiszen az összeszerelési folyamat Kínában zajlik le, így bár a nyugat-európai autógyártók bevételei nem maradnak el, azonban a foglalkoztatási szint csökken és az európai szektor versenyképessége nem fejlődik.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- A családi pótlék emelésről is kérdezték Csák Jánost
- Szörnyű tragédia Aknaszlatinán, két kisgyerek és a dédnagypapa halt meg a tűzben
- 8 év vár a szívtelen és korrupt állatorvosra
- Karácsony Gergely "rákosdubajozva" visszaszólt Lázár Jánosnak
- Újabb módon kaphatnak segítséget a lelki gonddal küzdők
- Már e-rollereket is lehet regisztrálni a BikeSafe.hu adatbázisba
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


