A close-up, centered picture of the left-hand side mirror of a new dark blue car.  Light is visible on the highly reflective body of the car.

Durván megdrágultak a legolcsóbb új autók: 4 millió alatt már szinte semmit sem kapsz

2022. január 12. 05:49

Jócskán elszálltak az autóárak Magyarországon: míg a tavalyi toplisánk szerint már 3,7 millió forint alatt is be lehetett ülni egy-egy fapadosabb modellbe, mára már csak két kisautó maradt ebben az árkategóriában. Ha valaki mindenképp új kocsit venne, és nincsenek nagy igényei, annak mára inkább 4,7 millió körülre kell belőnie a költségvetést, ha családi méretben gondolkodik. A legolcsóbb új autók toplistájára most egy Suzuki is felkerült, két Dacia-modell pedig kicsúszott a top 5-ből.

2022-re már a legolcsóbb új autók is brutálisan megdrágultak Magyarországon, míg tavaly öt plusz egy olyan modell is volt, aminek a legfapadosabb verziója belefért 3,7 millió forintba, idénre már mindösszesen két autóra futná ugyanebből az összegből. Ha valaki családi méretű járgányba ülne, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis a tavaly még árbajnok Dacia-modellek közül kettő 2022-re már a top5-be sem fért bele.

A legfrissebb árlisták alapján megnéztük, melyek a legolcsóbb új autók jelenleg a piacon, és hogyan változott az áruk a tavalyi toplistánkhoz képest. Mint kiderült, már 4 millió forint is elég szűkös lehet, ha valaki új autót venne. Nézzük meg előbb, hogy a tavalyi listánk résztvevői mennyit drágultak egyetlen év alatt.

5+1 helyett már csak 2 modell 3,7 millió alatt

Ötödik volt a Dacia Duster, amelyből tavaly ilyenkor a legfapadosabb darab 3 millió 649 ezer forintba került, mostmár a legolcsóbb felszereltségért 4 849 000 forintot kell fizetni, így a román terepjáró ki is esett a top 5-ből. Ennyiért csak fehéret választhatunk, fekete kárpitokkal, valamint a TCe90 jelzésű motorral, ami 90 lóerő teljesítményű. Ebben az árban nincs benne a klíma, ezért még 130 ezer pluszt kell fizetni. Ellenben rádiót már kapunk bele.

A tavalyi év negyedik helyezettjének, a Hyundai i10-esnek az ára nem változott, még mindig 3,6 millió forint a legkisebb összeg, amiért el lehet hozni a szalonból. Ennyiért egy egyliteres, 66 lóerős benzinmotorral felszerelt darabot kapunk, a legolcsóbb Life felszereltséggek. A 3,6 milliós árcédulával mára a kis i10-es a második legolcsóbb új autó lett Magyarországon.

Harmadik helyről 2022-re az élre ugrott a Mitsubishi Space Star: 3 560 000 forintos listaáron lehet még most is megvenni, amivel jelenleg ez a legolcsóbb új autó Magyarországon. Ennyiért az Entry felszereltséggel vehetjük meg, fehér fényezéssel, fekete kárpitozással.

Tavaly még második helyen tanyázott a Dacia Sandero, ám mára már több mint 650 ezer forinttal megdrágult: 3,4 millió forintról 4 millió 69 ezerre emelkedett a legolcsóbb kivitel ára. Így a Sandero a negyedik helyre csúsott vissza.

A 2021-es listánk legolcsóbb autója, a 3 millió 50 ezer forintos Toyota Aygo már nem rendelhető, viszont megérkezett nagytestvére, az Aygo X. Ám ez a 4 millió 590 ezer forintos legalacsonyabb árával már nem fér be a top 5 legolcsóbb új autó közé.

Nagy hiányzó az idei toplistáról a Dacia Logan, amelynek a legújabb verzióját egyelőre csak LPG hajtással lehet megvenni, ám ezzel a korábbi árbajnok modell már messze van a 4 milliós határtól is: így legkevesebb 5 millió 49 ezer forintot kell érte fizetni a kereskedésekben.

Új versenyzők a toplistán

Mint látható, a legolcsóbb új autók toplistája igencsak átrendeződött. A harmadik helyre péndául előretört a kis KIA Picanto, amit ezer forint híján 4 millió forintért lehet megvenni. Így egy háromhengeres, egyliteres motort kapunk hozzá.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A Duster ötödik helyét pedig a Suzuki Ignis vette át, amely legkevesebb 4 510 000 foritnért kapható. Ennyi pénzért a GL-felszereltségi szinte tudjuk megvenni, ámde audiorendszert ne keressünk benne, ugyanis az már nem fér bele az árba. A motor egy 1,2 literes lágy hibrid. Ha szeretnénk bele hangrendszert, akkor még 50 ezeret rá kell dobni a vételárra.

A legolcsóbb új autók toplistája tehát most így néz ki:

  1. Mitsubishi Space Star - 3 millió 560 ezer forint
  2. Hyundai i10 - 3 millió 599 ezer forint
  3. Kia Picanto - 3 millió 999 ezer forint
  4. Dacia Sandero - 4 millió 69 ezer forint
  5. Suzuki Ignis - 4 millió 510 ezer forint

A legolcsóbb autók ötös toplistájára is betört a Magyarországon amúgy évek óta listavezető Suzuki. De persze nem azért, mert engedtek az árakból, szimplán a vetélytársak lettek drágábbak. Egyébként a  Swiftet az Ignisnél 30 ezer forintért drágábban lehet elhozni a szalonból, úgyhogy aki ebben a kategóriában gondolkodik, de nincs kibékülve az Ignis formájával, annak érdemes a Swiftet is megnézni.

A két abszolút kedvenc, a Vitara és az SX4 S-Cross pedig már bőven 5,5 millió forint felett van: előbbi legkevesebb 5 millió 810 ezer forintba kerül (tavaly még 5 millió 600 ezret írtunk rá), míga nemrégiben vérfrissített S-Cross-t nem kapjuk meg 6 millió forint alat - az elődmodell legkisebb alapára a tavalyi összesítésünk szerint 40 ezer forinttal kevesebb volt, mint a Vitaráé.

Nem áll le az áremelkedés

A magyar autóvásárlók még arra sem számíthatnak, hogy olcsóbbak lesznek az új autók. Gablini Gábor korábban a Pénzcentrumnak úgy nyilatkozott, hogy a friss előrejelzések szerint a következő bő két évben folyamatos drágulás várható. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke kifejtette, hogy az elmúlt másfél évben több mint 20 százalékkal emelkedtek az új autók árai Magyarországon is, amit a használt autók ára is követett.

Ki tudja, hogy mi lesz a forint árfolyamával, valamit az inflációval, elég sok volatilitás volt az utóbbi időben, nem látszik, milyen szintre áll be a forint. Nyugat-Európában azt feltételezik, hogy az infláció hamar lecseng, de a magyar importőrök idegesebbek, mert feltételezhető, hogy nálunk elhúzódódhat ez a folyamat

- mutatott rá az elnök. Korábban az importőrök jó előre belőttek maguknak egy még biztonságosnak ítélt árfolyamot, amely alapján megszabták a magyar árakat. Mostanra ennek a gyakorlatnak vége, az elmúlt fél évben még azonos márkánál is havonta eszközöltek áremelést, sokszor 4-5 százalékot is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem