11 °C Budapest

Teszt: ügyesen koppintják a diszkontok a Coca-Colát és a Pepsit

Pénzcentrum
2017. január 20. 05:33

"1000 kóla közül is felismerném, melyik a Coca-Cola és a Pepsi" - bizonygatták fennhangon a Pénzcentrum magabiztos tesztelői, egészen addig, amíg nem kóstolták végig a 7 tételből álló kólasort. Vaktesztünkön 12 kóstolóból mindössze 5-en (!) ismerték fel íz és illat alapján a Coca-Colát, és csak egy olyan volt, aki mindkét vezető márkát eltalálta. A boltok sajátmárkás termékei viszont kifejezetten jól teljesítettek, mármint a "koppintási" versenyben. Mutatjuk a tabudöntögető eredményeket.


Vajon megéri csaknem kétszer annyit fizetni a menő márkákért, mint a boltok sajátmárkás termékeiért? Tényleg ilyen nagy lenne a különbség? A válasz kiderítéséhez cikksorozatunk első részében a népszerű italt: a Coca-Colát, a Pepsit és az egyéb kóla ízű üdítőket vettük górcső alá.

Vaktesztünkben ezúttal 7 különböző kólát kóstoltattunk meg vállalkozó szellemű kollégáinkkal, akiknek többek között az volt a feladata, hogy felismerjék:

  • Melyik a Coca-Cola
  • Melyik a Pepsi

Az üzletek manapság ugyanis hemzsegnek a kereskedelmi márkás termékektől. A GfK tavaly készített felmérése szerint 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának negyedét a sajátmárkás árucikkek adták, ami az előző évhez képest 1 százalékos emelkedést jelent.

A boltok polcain többek között számtalan kóla ízű üdítőitallal találkozhatunk, amelyek általában megjelenésükben is a nagyobb gyártói márkákra szeretnének hasonlítani. De vajon mennyire sikerül az ízeket utánozni?

A Coca-Cola egy igazi love-brand. Sok mindent lehet másolni, de a Coca-Cola üdítőitalt még soha senkinek nem sikerült lemásolnia az elmúlt évszázadban

-  mondta el a Pénzcentrum megkeresésére Pellion Ágnes, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. közkapcsolati és kommunikációs vezetője.

Nem is olyan rossz a diszkont kóla

A több mítosz által övezett Coca-Cola titkos receptjét biztosan nem lehet tökéletesen lemásolni, de vaktesztünk eredménye szerint azért egy-egy diszkontnak sikerült egészen jó utánzatot készítenie. Bár elsőre mindenki azt gondolná, hogy csak a Pepsinek és a Coca-Colának van létjogosultsága ma a kólapiacon, a vaktesztünk azonban egészen más eredményeket hozott.

Összesen 12-en kóstolták végig a kólákat, ebből pedig mindösszesen

5 embernek sikerült eltalálnia, melyik a Coca-Cola (az "eredeti íz"); míg alig 1 valaki voksolt helyesen a Pepsire.

Sőt, sokan keverték is a két vezető márka ízét: 4-en azt gondolták a Pepsiről, hogy az a Coca-Cola, míg fordítva 3-an tévesztettek. Az azonban talán még ennél is meglepőbb volt, hogy mindössze egyetlen olyan tesztelőnk akadt, aki a Cocát és a Pepsit is telibe trafálta.

"Taste the Feeling"

Az agymosás mindenesetre jól működik, ugyanis amikor azt kérdeztük tesztelőinktől, hogy melyik kóla ízlett nekik a legjobban, akkor a legtöbben Coca-Colát nevezték meg, vagy legalábbis azt az italt, amiről azt hitték, hogy a Coca-Cola lenne. De persze akadtak olyanok is, akik a Pepsi ízűnek érzett italokat szavazták meg a legfinomabbnak.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A legrosszabb ízű kólának tesztelőink 3 vokssal az Aldi-ban kapható Classic Cola-t szavazták meg. De 2-2 szavazatot kapott a Márka Cola és a S-budget Cola is. Tesztünkben ez alkalommal is elrejtettünk egy kakukktojást, a Dr Pepper-t, azonban egy ember kivételével ezt most mindenki lefülelte.

KATTINTS! Itt a nagy pezsgőteszt: tényleg az olcsó a legrosszabb?

Ezzel szemben meglepően jól teljesített a Lild-ben kapható Freeway Cola, amiről összesen 5-en gondolták azt, hogy ez lenne a Pepsi terméke és még 2-en azt, hogy ez a Coca-Cola. A saját márkáknál persze felmerül a kérdés, hogy esetleg azért hasonlít ennyire a nagy márkákhoz, mert talán ugyanabban a gyárban készül, egy kicsit módosított gyártási folyamattal.

A Coca-Cola megkeresésünkre azonban elmondta, hogy náluk ilyesmi nem fordulhat elő. Dunaharaszti gyárukban kizárólag a saját termékeiket gyártják. De vajon hogyan készül az eredeti kóla?

A The Coca-Cola Company adja el a szirupot helyi palackozónknak, hazánkban a Coca-Cola HBC Magyarország Kft-nek, akik víz és szén-dioxid hozzáadásával palackozzák dunaharaszti gyárukban

- tette hozzá Pellion Ágnes.

A gyártókat egyébként nem minden palackon tüntetik fel. A Márka Cola például biztosan a törökbálinti gyárban készül, míg az Aldi Classic Cola-t Ausztriából hozzák, de a többi termék címkéjéről csak a forgalmazó neve derül ki.

Mennyi az annyi?

Az eredmények azért is érdekesek, mert az általunk tesztelt kólák között akadt olyan, amit mindössze 85 forintért vásárolunk meg, ráadásul ezért 2 liter kaptunk. Míg a Pepsi és a Coca-cola ára 300 forint körül mozog, ráadásul csak 1,75 liter van egy üvegben.

Tesztelt termékeink árai:

  • S-budget Cola 85 forint/2 liter
  • Cola Classic (Aldi) 149 forint/1,5 liter
  • Freeway cola (Lidl) 169 forint/2 liter
  • Márka Cola 239 forint/ 2 liter
  • Coca- Cola 299 forint/ 1,75 liter
  • Pepsi 339 forint/1,75 liter
  • Dr Pepper 345 forint/1,5 liter

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem