Rangos díjakat zsebelt be nemrég a Vál-Völgye Pékség, aki Ausztriában, a Linzben megrendezett 21. Nemzetközi kenyérversenyen aranyérmet szerzett a magyar vadkovászos burgonyás kenyerével.
Az Aldi biatorbágyi telephelyén jártunk, ahol Ausztriában és Magyarországon forgalmazott termékeket hasonlíthattunk össze egy vakteszten. A kóstolás során kiderült, hogy van-e különbség a két országban forgalmazott élelmiszerek között, és igaz-e a korábbi hír, miszerint a hazai boltok polcaira silányabb minőségű termékek kerülnek, mint például az osztrákokéra.
A közelmúltban bejárta a magyar sajtót, hogy ugyanazon márkák akár eltérő tartalommal is kikerülhetnek a kereskedelem polcaira - többek közt erre utalnak a magyar élelmiszerbiztonsági hatóság vizsgálatai. A vizsgálat során kiderült, hogy silányabb minőségűek ugyanazok a termékek a magyar boltokban, mint más országokban. A hatóság kizárólag gyártói termékeket vizsgált, sajátmárkásokat nem. Az Aldi erre reagálva rendezett egy terméktesztet a biatorbágyi központjában, ahol 10 sajátmárkás terméket kóstoltunk végig egy vakteszten. Ezzel azt akarta bizonyítani, hogy a sajátmárkásoknál nem lehet különbség attól függően, hogy melyik ország piacára szánják azt.
KATTINTS! Mutatjuk, milyen termékekből jut jobb az osztrákoknak: itt a lista
A teszt szereplői mind sajátmárkás termékek voltak, egyedileg fejlesztett receptúrával, amelyek központi beszerzésből származnak, tehát a régió minden Aldi üzletében, Ausztriában és Svájcban is ugyanezt árulják. A kóstolás közben az is kiderült, hogyan választja ki a beszállítóit az Aldi. Bizonyos időközönként kiírnak egy tendert, és meghatározzák a specifikációkat, tehát hogy pontosan mit is várnak. A beérkezett termékek közül pedig vakteszttel döntik el, hogy melyik a legjobb, melyik az, ami minőségben megfelel az elvárásaiknak.
Ezt követően független laborokkal is megvizsgáltatják a termékeket, mikrobiológiailag, beltartalmi vizsgálatokat végeztetnek. Egy-egy terméket viszont nem csak azelőtt vizsgáltatnak be, mielőtt a polcokra kerülnének, hanem bizonyos időközönként újra laborba küldik, akkor is, ha már évek óta árusítják, és nincs semmilyen panasz a termékre. Konzerveket évente két alkalommal küldenek laborba, friss árukat, tejtermékeket, felvágottakat viszont évente akár 6-8 alkalommal is. Emellett természetesen folyamatosan fejlesztik a már bevált termékeket is.
KATTINTS! Nem titkolják, itthon is lehet nyugati Nutellát, Milkát venni
10 terméket kóstoltunk
Legelőször egy sajtmixet teszteltünk, ementáli és edámi sajtokat. Íze, színe, és állaga alapján, az égvilágon semmi különbséget nem éreztünk a termékek között. A leleplezésnél derült csak ki, hogy melyik kerül a magyar, és melyik az osztrák boltokba. Ezt követően vegetáriánus szendvicsfeltétet kóstoltunk, chilis és uborkás ízesítésűeket. Utána joghurtokat, szalámis pizzát, ketchupot, narancslét, piskóta tallért, és burgonya pálcikát is kóstoltunk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kávétesztnél azt is megtudtuk, hogy valójában saját kávégyára van az Aldinak, amelyben brazil és közép-amerikai kávét dolgoznak fel. Tehát nem egy egyébként is piacon lévő kávéra teszik rá a saját márkajelzésüket, hanem valóban egyedi a receptúra, a pörkölés.
Ugyanez elmondható a csokoládéról. Ausztriában üzemeltetnek egy csokigyárat, innen szállítják a csokoládéjukat a világ minden tájára, még Ausztráliába is.
A termékteszt végén ki kell mondanunk, semmilyen különbséget nem éreztünk a termékek között. A kóstolt aldis termékek alapján úgy tűnik, a minőség és a receptúra ugyanaz mindkét országban.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!