2 °C Budapest

Meglepő dolog derült ki a magyar boltok pontgyűjtő kártyáiról

2014. október 21. 12:51

A magyarok többségét gyakorlatilag mágnesként vonzzák a boltok akciói: a felmérések szerint átlagosan 3-4 különböző üzletben intézzük a bevásárlást, és gyakorlatilag mindent ott veszünk meg, ahol azt olcsónak gondoljuk. A hűségprogramokat is imádjuk - nem véletlen, hogy az áruházláncok egyre gyakrabban rukkolnak elő ilyen promóciókkal.

A boltok hagyományos akciói mellett hatalmas népszerűségnek örvendenek a magyar vásárlók körében az áruházláncok hűségprogramjai. Nem csak gyakrabban vásárolunk miattuk, érzelmileg is sokkal jobban kötődünk az adott áruházlánchoz - tudta meg a Pénzcentrum az világ egyik legnagyobb, eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető cégcsoportjától, a TCC-től.

De hogy is vásárolunk mi?

Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat.


A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt 100-ból 94 fogyasztó tervezi meg az élelmiszervásárlást előre, és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást.

Érdekes, hogy 2011-ben még 100 emberből 31-en intézte hetente a nagybevásárlást, most 100-ból csak 23-an.

A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak.

A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%).

Egyszerűen megőrülünk az akciókért

A vonzó akciók, promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, harmaduk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalék - bár ritkán vált üzletet - kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.


Az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően.

Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését.

A magyar vásárlók körében az ingyenes ajándékokat kínáló hűségprogramok népszerűbbek, mint a pontgyűjtő akciók, amelyekben a jutalomhoz egy kiegészítő összeg fejében lehet hozzájutni. Utóbbi programok termékeit gyakran drágának tartják, és érzelmileg is kevésbé befolyásolja őket, mivel nem érzik úgy, hogy a kiskereskedő megjutalmazná őket.

Szerinted is a megújult Pénzcentrum az idei év legmenőbb (hír)portálja? KATTINTS és SZAVAZZ a Pénzcentrumra "Az Év Honlapja" versenyen. Lapunkat a "Média (online és offline)" kategóriában találod. Köszönjük!

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 19. kedd
József, Bánk
12. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm