Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Meghökkentő adat látott napvilágot a boltok akcióiról. Egy nemzetközi kutatás szerint tízből hat kiskereskedelmi akciót veszteséggel zárnak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok. Ráadásul ez a mérleg egyre romlik. De hogy állunk mi magyarok az akciókhoz? Kedveljük őket, vagy inkább elfordítjuk a fejünket, és csakazértis a drágábbat vesszük?
- röviden így foglalhatnánk össze annak a nemzetközi kutatásnak az eredményét, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett.
Tízből hat kiskereskedelmi akción ugyanis buknak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok. Ez különösen annak tudatában megdöbbentő, hogy sok világcég (például a kozmetikai óriásvállalatok, az élelmiszermultik)
Legmagasabb a veszteséges élelmiszer-kiskereskedelmi akciók aránya az USA-ban (71 százalék), majd sorrendben következik Franciaország, Egyesült Királyság, Spanyolország, Németország, Kanada és Olaszország.
Érdekes, hogy a briteknél például a legsikeresebbek a mosogatógép-tabletta akciók. Ha viszont a mosogatószivacsokat értékelik le, az a legnagyobb bukta: gyakorlatilag senki nem vásárol több szivacsot azért, mert olcsó.
A németeknél a müzli szelet-akciók azok, amik a leghatásosabbak között vannak: ha viszont a rágógumi árát viszik le (vagy például 1-et fizet, kettőt kap kedvezmény van), az alig jár azzal, hogy többet vennének.
Mi a helyzet nálunk?
- mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.
A korábbi évekhez képest azonban már kevesebb magyar fogyasztó hajlandó boltot vagy márkát váltani egy-egy előnyös akció kedvéért. Mind többen alakítják ki azoknak a boltoknak a körét, ahol általában vásárolnak, és ott keresik a promóciókat.
A magyarok többségét mágnesként vonzzák az akciók
Felmérések szerint a magyar vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak.
A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, de a vonzó promóciók is nagyon fontosak számára, minden harmadik ember hajlandó boltot váltani az akciók miatt, sokan pedig kedvenc boltjukban keresi az árengedményeket.
Megtévesztő tevékenységnek minősül, ha a vállalkozás a terméken, annak csomagolásán, illetve egyéb kommunikációs eszköz útján a termék eladási áraként a ténylegesen fizetendő árnál alacsonyabb árat jelöl meg - derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatásából.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós eladási árnál magasabb áron értékesíti termékét.
De az sem szabályos,
ha a feltüntetett akciós eladási árhoz képest magasabb (eredeti eladási) áron történik az értékesítés,
ha egy nem akciós termékre vonatkozóan a kedvezményes időszak lejártát követően az akciós tábla kint marad,
ha az akciós árkiírást már az akciós időszak előtt kihelyezik, vagy
ha a pénztárgépben nem aktualizálták az akcióknak megfelelően az eladási árakat.
Megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül a "2-t fizet 3-t kap" valamint a "+ 50% ingyen" típusú akciós termékek esetében, ha az akciós terméket az ajándék, illetve ajándékrész nélkül árusított termék árához képest magasabb áron értékesítik.
Megtévesztő az is, amikor a feltüntetett árkedvezmény mértékénél kisebb kedvezményt számolnak.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében