Helyi termékeket forgalmazó bolt nyílt pénteken Szekszárdon, az európai uniós támogatással indított nonprofit vállalkozás később helyi védjeggyel ellátott élelmiszereket kínál a vásárlóknak.
A boltot a szekszárdi Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit Kft. egy 88 millió forintos európai uniós támogatással megvalósított projekt keretében építette meg; a Környezet és Energia Operatív Program támogatása a projekt 95 százalékát finanszírozta.
Csillag Péter, a kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a projekt célja egy helyiélelmiszer-rendszer létrehozása Szekszárdon és környékén. Az üzlet mellett kialakítottak egy helyi termelői adatbázist, amelyben jelenleg közel száz termelő szerepel, és megalkották a Szekszárd és környéke minőségi helyi védjegy szabályzatát. Ebben a termék minősége és helyi előállítása mellett feltételként szerepel az is, hogy azt környezetbarát módon csomagolják - mondta a cégvezető. A védjegyet eddig egy borászat kapta meg.
Az 50 négyzetméteres üzlet és a hozzá kapcsolódó borbemutató terem, amelyek megépítésére a források mintegy felét fordították, jelenleg több mint húsz termelő áruit kínálja, egyebek közt húskészítményeket, tejtermékeket, fűszereket, gyümölcslét, mézet, bort lehet vásárolni. A remények szerint a termelői kör és a kínálat, főleg zöldségekkel, bővülni fog - jegyezte meg a kft. ügyvezetője.
Csillag Péter kitért arra is, hogy nem céljuk az alacsony árszínvonal. Az üzletnek, amelynek forgalma becslés szerint évi 80-100 millió forint lesz, az ott dolgozók bérét és a fenntartási költségeket kell kitermelnie - mondta az ügyvezető igazgató.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak