"Az elmúlt napokban szokatlanul magas, szökőárszerű terhelés érte a FoxPost rendszerét" - nyilatkozta a cég.
Tényleg kifogyhatatlan a termékbemutatósok ötlettára: mutatjuk, mik a legújabb trükkök.
A termékbemutatókkal kapcsolatos újabb problémákra hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője nemrég az MR1 - Kossuth Rádió Napközben c. adásában. Fülöp Zsuzsanna a legújabb módszerekről is beszélt:
- Vannak olyan termékbemutatót szervező cégek, melyeknek az a módszere, hogy a kiszolgáltatott, idős embereknek azt ígérik, ingyen meghívják őket egy kirándulásra, felmérik az egészségi állapotukat, s különböző ajándékokat ígérnek nekik. Ezáltal elültetik bennük azt az érzést, hogy ezt a vásárlással viszonozniuk kell, a gyanútlan emberek pedig gyakran olvasatlanul aláírnak mindent, amit eléjük tesznek, illetve, ha valamit nem értenek, akkor a szóban elhangzottakra hagyatkoznak.
- A problémát az jelenti, ha már aláírásukkal elláttak egy dokumentumot, nagyon nehéz bizonyítani, hogy szóban más hangzott el.
- Gyakran előfordul az is, hogy telefonon értesítik a fogyasztót arról, hogy nyert valamit, felkeresik a lakásán, hogy átadják az ajándékot.
- Olyan bejelentés is érkezett a hatósághoz, hogy a helyszínen két üres dokumentumot írattak alá a fogyasztóval. Később kiderült, hogy valójában adás-vételi szerződést írt alá, megvásárolta a "nyereményt". Ilyen esetben utólag szinte lehetetlen bírósági vagy békéltető testületi eljárás keretében bizonyítani, hogy szóban félrevezették.
A jogszabály értelmében, ha üzlethelyiségen kívül köttetik meg egy szerződés, vagy történik a vásárlás, akkor a fogyasztót a szerződés megkötésétől, vagy a termék átvételétől számított 14 napos elállási jog illeti meg. Természetesen vannak olyan termékbemutatókat szervező cégek, akik az összes hatályos előírás betartásával szervezik meg rendezvényeiket, de vannak olyan cégek is, amelyek igyekeznek kibújni az elállási jog elfogadása alól, és számtalan kifogást támasztanak. Mivel a nagy összegű vásárlásoknál gyakran hitelszerződést is kötnek, gyakran hivatkoznak arra, hogy a hiteligénylési folyamat már elindult, ezért nem lehet elállni - ami természetesen nem igaz, sőt, ha elállási jogával él a fogyasztó, azzal egyidejűleg a hitelszerződést is felbontja.
Az elállási jog azt a célt szolgálja, hogy a vásárló a termék kipróbálása közben győződjön meg arról, hogy szüksége van-e a termékre, ezért ennek érvényesítése nem tehető attól függővé, hogy például megtartotta-e a termék csomagolását, vagy kibontotta-e azt.
Ha futár vagy szállító viszi ki a terméket, az ő jelenlétében győződjünk meg róla, hogy a megrendelt termék van-e a dobozban, és a szállítólevélre írtak egyeznek azzal, amit megrendeltünk. Ha a vásárló valamilyen eltérést tapasztal, akkor a szállítóval jegyzőkönyv formájában ezt rögzítenie szükséges ahhoz, hogy a későbbi viták elkerühetők legyenek.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke