5 °C Budapest

A magyar vevők titkai: ezért vásárolunk úgy, ahogy

2015. március 31. 11:21

Egy felmérés szerint Európában mi vagyunk azok, aki a leghosszabban gondolkodnak a tényleges vásárlás előtt. A magyar fogyasztók optimistábbak lettek az elmúlt években - a vasárnapi zárva tartás miatt pedig nem veszünk fel kevesebb áruhitelt.

Az idei év egyik legfontosabb jellemzője, hogy a fogyasztók a korábbi évekhez képest optimistábban látják a saját országuk gazdaságának helyzetét: Magyarországon is egyre bizakodóbbak a vásárlók - derül ki a Cetelem Körkép 2015 felmérésből, amit kedden mutattak be Budapesten. A kutatást 12 országban végzik el minden évben, 8700 fogyasztó véleményét kérdezik a saját országuk helyzetérők, családjuk kilátásairól, arról, mi befolyásolja a vásárlást, a fogyasztói döntéseket.

Az európai fogyasztók saját háztartásukat mindig optimistábban látják, mint az adott ország helyzetét. A magyar fogyasztók is úgy gondolják, hogy javulnak saját kilátásaik - mondta el a kutatás keddi sajtótájékoztatóján Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

Az optimizmus az alapja a fogyasztásnak: ez pedig a fogyasztási hitelezés növekedéséhez is hozzájárulhat

 - tette hozzá.

Az európai fogyasztó jelentősen változott az elmúlt öt évben: újra felfedezi az alternatív vásárlási formákat (például a piacokat), egyre gyakrabban vásárol közvetlenül a termelőtől, az eredetiség, hitelesség fontosabb számára.

A kutatás eredményei szerint 100-ból 62 fogyasztó másképp vásárol ma, mint a válság 2008-as kirobbanása előtt.

Magyarországon a fogyasztók 81 százaléka gondolja úgy, hogy másképpen költi el a pénzét:

  • egyértelműen árérzékenyebbé váltak a vásárlók
  • kifejezetten keressük azokat a lehetőségeket, ahol olcsóbban tudunk vásárolni
  • a magyar fogyasztók kétharmada ritkábban vásárol impulzív módon (tehát bevásárlólista, konkrét terv nélkül), mint korábban

Érdekes trend a használtcikk-piac látványos fejlődése és a drive-in erősödése (netes rendelést személyesen veszünk át). Egyre többen osztjuk meg egymással a gépeinket (például szomszédok a fűnyírót): meglepő módon ez nagyon elterjedt Magyarországon.

Nem csak vásárolunk a neten

Mára egyértelművé vált, hogy az internet és a mobiltelefonok forradalmat jelentenek a fogyasztásban is: a netes vásárlás már messze nem a fiatalok játszótere, a 60 év felettiek is egyre többet használják ki ezt a lehetőséget. Minden fogyasztóra igaz, hogy a vásárlások (nagyobb kiadás) előtt az interneten tájékozódik.


Ez a pénzügyi döntéseinkre is érvényes: minden ötödik látogató összehasonlító oldalról érkezik az áruhitelezéssel foglalkozó bank oldalára. A fogyasztók tudatosan összehasonlítják a bankok ajánlatait, a kondíciókat, és csak ezután döntenek. Itt is egyre aktívabban a középkorúak: hatból egy igénylő 56 évnél idősebb.

Alkalmazkodunk az elektronikai áruházak nyitva tartásához, az áruhitel igénylésre is hosszabb ideig van lehetőség. Sokkal nagyobb hangsúly van az online áruhitelezésen - az áruhitelezés forgalma a vasárnapi zárva tartás miatt várhatóan nem fog változni

 - mondta el Lukácsi Zoltán.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem