A nagymértékű vagyonnövekedés többek között a lakásvagyon növekedésének és a hitelkártya- valamint diákhitel-adósság csökkenésének köszönhető.
Egy felmérés szerint Európában mi vagyunk azok, aki a leghosszabban gondolkodnak a tényleges vásárlás előtt. A magyar fogyasztók optimistábbak lettek az elmúlt években - a vasárnapi zárva tartás miatt pedig nem veszünk fel kevesebb áruhitelt.
Az idei év egyik legfontosabb jellemzője, hogy a fogyasztók a korábbi évekhez képest optimistábban látják a saját országuk gazdaságának helyzetét: Magyarországon is egyre bizakodóbbak a vásárlók - derül ki a Cetelem Körkép 2015 felmérésből, amit kedden mutattak be Budapesten. A kutatást 12 országban végzik el minden évben, 8700 fogyasztó véleményét kérdezik a saját országuk helyzetérők, családjuk kilátásairól, arról, mi befolyásolja a vásárlást, a fogyasztói döntéseket.
Az európai fogyasztók saját háztartásukat mindig optimistábban látják, mint az adott ország helyzetét. A magyar fogyasztók is úgy gondolják, hogy javulnak saját kilátásaik - mondta el a kutatás keddi sajtótájékoztatóján Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.
- tette hozzá.
Az európai fogyasztó jelentősen változott az elmúlt öt évben: újra felfedezi az alternatív vásárlási formákat (például a piacokat), egyre gyakrabban vásárol közvetlenül a termelőtől, az eredetiség, hitelesség fontosabb számára.
A kutatás eredményei szerint 100-ból 62 fogyasztó másképp vásárol ma, mint a válság 2008-as kirobbanása előtt.
Magyarországon a fogyasztók 81 százaléka gondolja úgy, hogy másképpen költi el a pénzét:
- egyértelműen árérzékenyebbé váltak a vásárlók
- kifejezetten keressük azokat a lehetőségeket, ahol olcsóbban tudunk vásárolni
- a magyar fogyasztók kétharmada ritkábban vásárol impulzív módon (tehát bevásárlólista, konkrét terv nélkül), mint korábban
- a célunk a tudatos vásárlói döntés, azaz nehezebben csábulunk el a reklámoknak, az akcióknak
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- a tudatos vásárlás nem csak azt jelenti, hogy megnézzük az árat,
- hanem azt is, hogy odafigyelünk a megvásárolt áru eredetére, az alapanyagokra.
Érdekes trend a használtcikk-piac látványos fejlődése és a drive-in erősödése (netes rendelést személyesen veszünk át). Egyre többen osztjuk meg egymással a gépeinket (például szomszédok a fűnyírót): meglepő módon ez nagyon elterjedt Magyarországon.
Nem csak vásárolunk a neten
Mára egyértelművé vált, hogy az internet és a mobiltelefonok forradalmat jelentenek a fogyasztásban is: a netes vásárlás már messze nem a fiatalok játszótere, a 60 év felettiek is egyre többet használják ki ezt a lehetőséget. Minden fogyasztóra igaz, hogy a vásárlások (nagyobb kiadás) előtt az interneten tájékozódik.
Ez a pénzügyi döntéseinkre is érvényes: minden ötödik látogató összehasonlító oldalról érkezik az áruhitelezéssel foglalkozó bank oldalára. A fogyasztók tudatosan összehasonlítják a bankok ajánlatait, a kondíciókat, és csak ezután döntenek. Itt is egyre aktívabban a középkorúak: hatból egy igénylő 56 évnél idősebb.
- mondta el Lukácsi Zoltán.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház