A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon.
A boltok reklámjai és hirdetései, sőt sokszor maga a bolt megjelenése is arra ösztönöz bennünket, hogy minél többet vásároljuk. Ezt sokszor érzelmek keltésével érik el, ennek hatására viszont sokan hajlamosak arra, hogy túlvásárolják magukat, vagy olyan dolgokat tegyenek a kosarukba, amit tulajdonképpen nem engedhetnének meg magunknak. Mutatjuk, hogyan védekezhetsz a boltok piszkos trükkjei ellen.
Meglepő kutatást tettek közzé nemrég a Journal of Consumer Reportsban (ez egy neves vásárlási szokásokkal foglalkozó folyóirat), miszerint teljesen máshogy néz ki az impulzusvásárlás, mint ahogy eddig gondoltuk.
Az impulzusvásárlás lényege, hogy amikor vásárolunk, akkor valamilyen érzelem hatására költekezünk. Ilyenkor a megszokottnál jellemzően sokkal több pénzt hagyunk a kasszánál, nem csoda, hogy az áruházak, üzletek különböző trükkökkel megpróbálnak hatni az érzelmeinkre.
Az impulzusvásárlók elsősorban a boldogtalanságot, az alacsony önértékelést és a szorongást próbálják vásárlással kompenzálni.
Korábban azt gondolták, hogy az érzelmek hatására főleg luxuscikkeket és olyan dolgokat vásárolunk, amelyekre nem feltétlenül van szükségünk (pl: egy sütemény a cukrászdában).
Ennek az az oka, hogy amikor érzelemből vásárolunk, akkor az agyunk sokkal inkább a problémamegoldásra koncentrál, így jellemzően több mosópor, törlőkendő, étel vagy csavarhúzó szett kerül ilyenkor a kosárba.
Emiatt viszont könnyen előfordulhat, hogy az impulzusvásárlás nem is annyira húsbavágó a pénztárcánkra nézve, mint azt eddig gondoltuk, hiszen alapvetően is fontos tárgyak beszerzése történik ilyenkor.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
De akkor mégis miért költünk többet?
Ha az impulzusvásárlással elsősorban hasznos használati tárgyakat szerünk be, amikre egyébként is szükség lenne, akkor felmerül a kérdés, hogy mégis miért költünk többet. A túlköltekezés oka az, hogy a normál mennyiségű és minőségű áru beszerzése nem okoz változást azokban a negatív érzelmekben, amelyek ilyenkor hatással vannak a gondolkodásra. Emiatt viszont hajlamosak vagyunk olyan tárgyakat (akár hasznos, akár nem) megvenni, amelyeket alapvetően nem is engedhetnénk meg magunknak.
Hogyan védekezzünk a túlvásárlás ellen?
Persze az impulzusvásárlás és a túlvásárlás ellen védekezhetünk, amely meggátolja, hogy akár adósságokba verjük magunkat:
- Sose mentsük el a bankkártya információinkat webshopokban!
- Ha lehetséges, akkor ne is regisztráljunk az online boltokban!
- Iratkozzunk le a boltok hírleveleiről!
- Töröljük le azokat az alkalmazásokat a telefonunkról, amelyek költésre sarkalnak minket push üzenettel, vagy más módszerrel!
- Írjunk bevásárló listát, amikor boltba megyünk, és tartsuk is magunkat hozzá!
- Sose menjünk éhesen élelmiszerboltba!
Kedvenc termékeiktől búcsúzhat hamarosan sok magyar vásárló: döntött az EU, kitiltja az ilyen árukat
A rendeletet most az Európai Unió Tanácsának hivatalosan is el kell fogadnia. Kihirdetését követően az uniós országoknak három éven belül kell megkezdeniük a rendelet alkalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának
- Hosszú évek óta bujkált a rendőrök elől, a XI. kerületben elfogták
- Kutyapárti panasz a Hegyvidéken: "a DK indult rá az országra, jobb lenne, ha mással foglalkozna"
- Három légiós távozik a fehérvári hokicsapattól
- Kitiltották a kényszermunkával készült termékeket Európából
- Összeült helyzetértékelésre a két új NATO-tagállam vezetője