Ilyen zöldségest sem láttunk még Budapesten

2015. április 26. 17:33

Budapesten terjeszkedik tovább az első magyar zöldség-gyümölcs franchise: a boltban több új vásárlástechnológiai eszközzel találkozhatnak a vevők.

Budapesten terjeszkedik a Vitamin Szalon: az első magyar zöldség-gyümölcs franchise hálózatnál a pultra került áruk döntő többségét magyar kertészek termelik.

Az üzletlánc a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy szegedi bemutató boltja után, tavaly év végén, szintén Szegeden nyitott meg a rendszer első franchise üzlete. A budapesti Campona bevásárlóközpontban most átadott második franchise üzlettel országos hálózatot akarnak kiépíteni.

A lánc koncepciója, hogy közvetlenül a hazai termelőktől beszerzett termékeknek teremtsen minőségi piacra jutási, megjelenési lehetőséget.

A boltokban számos új vásárlási megoldást találnak a vevők: az árukiemelő rendszer, az informatív, átlátható, integrált elektronikus ártáblák mellett légkondicionált, párásítóval ellátott, jól megvilágított szalonokban áttekinthetően, látványosan elrendezett választék várja a vásárlókat A vásárlási folyamatot szakképzett eladók, kóstoltató pult, receptnyomtató és árufelismerő okosmérlegek segítik.

A Vitamin Szalon árualapját előállító magyar termelők - akiknek bázisát a Kert-Ész Klub Magyarország tagjai adják - környezettudatos termeléssel állítják elő a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő termékeket. A termelők nevükkel, arcképükkel is felvállalják az általuk termelt zöldségeket-gyümölcsöket. Emellett szárazáru és magas minőségű hazai kézműves termékek - lekvárok, szörpök, tészták, mézek, snackek - is megtalálhatóak az üzletek kínálatában.

Mi az a franchise?

A franchise-vállalkozás tulajdonképpen egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Az együttműködési megállapodásban megjelenik egy értékkel bíró név, valamint a hozzá tartozó értékkel bíró üzleti tapasztalat használati jogának átadása, valamint az átvevő folyamatos támogatása.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az egyik vállalkozó tehát rendelkezik az átadható jogokkal, a másik pedig ezeket szerződés szerint használatra átveszi.

A zöldségpiacon a modern csatornák szerepe erősödik

Zöldségből és gyümölcsből a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy e friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak. A beszerzési helyeket tekintve a hagyományos csatornák még mindig fontos szerepet játszanak. Gyümölcsből legtöbb nyáron fogy, a zöldségek iránt pedig a friss idénytermények megjelenésével ugrik meg a kereslet - derül ki a GfK 2014-es piackutatásából.

A friss zöldség és gyümölcs továbbra is a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik Magyarországon, és ennek nyomán minden magyar család asztalára kerül is. A vásárlói kör stabil, ugyanakkor az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy a magyar háztartások mind zöldségből, mind gyümölcsből összességében és alkalmanként is kevesebbet, ráadásul ritkábban vásárolnak. Egy átlagos háztartás egy év alatt közel 70 kilogrammnyi gyümölcsöt és 130 kilogrammnyi zöldséget vesz. A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idősebb, 50 évnél idősebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.

A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák (piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelők) továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be. A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenő piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvő szerepe ellensúlyozza. A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenőben van és a modern kereskedelmi csatornák (szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok) szerepe erősödik.

Friss gyümölcsöt átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások és egy-egy alkalommal közel 2 kilogrammot. Slágernek továbbra is az alma és a banán számít, amelyekből a háztartások évente átlagosan 10-11 alkalommal tesznek kosarukba.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem