A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Belefognál egy vállalkozásba? Akkor jobb, ha tudod, hogy a sikeres vállalkozásnak elengedhetetlen feltétele az üzleti terv. Mutatjuk, miért van erre szükség és azt is, hogyan csináld.
A CIB Bank felmérése szerint 10 kisvállalkozásból csupán 2 készít üzleti tervet. Legyél Te a kivétel, hiszen ezt azért is
Ha van egy jó ötleted, elképzelésed a leendő vállalkozásodról, akkor máris megvan az üzleti terved legfontosabb eleme, de még nagyon sok van hátra.
Vezetői összefoglaló
Első körben meg kell határozni egy középtávú célt, hogy mit szeretnél elérni, és hogy mindezt hogyan tervezed. Egy rövid, velős, érdekes és a legfontosabb információkat összefogó vezetői összefoglalóban szerepeltetni kell a vállalkozás fő tevékenységét, tervezett termékeit, filozófiáját, piaci helyzetét, hogy honnan lesz minderre pénz, és hogy kik a cég versenytársai.
Általános bemutató
Ezután következik a vállalkozás általános bemutatása az alapadatokkal, mint például a tulajdonosok neve, a vállalkozás formája (kft./Bt. stb.), a törvényes képviselők, a vállalkozás pontos neve, székhelye, telephelye(i), a vállalkozás fő- és melléktevékenységei, elérhetősége és a még ide kívánkozó fontosabb adatok. A szervezet felépítése és a vezetőség megismertetése szintén ide kívánkozik.
A fontosabb adatok és tudnivalók felsorolása után érdemes rögzíteni, hogy mi ösztönözte az üzleti terv megírását: például befektetőt keresel, hitelt vennél fel, vagy például pályázathoz készül az anyag. Az általános bemutatóban célszerű részletezni azt is, miért éri meg beszállni ebbe a cégbe, mi a vállalkozás küldetése, mit szeretne elérni.
Működési terv
Ebben a részben a vállalkozás részletes tevékenységét kell kifejteni, hogy hol és hogyan készülnek a termékek, hol és milyen szolgáltatásokat nyújt a cég. Például termelő vállalatnál a termelési folyamatot, a gépeket, a technológiát, a felhasznált anyagokat és know-how-t, a logisztikát és a készterméket célszerű megismertetni, egy kereskedelmi vállalkozásnál a termékportfóliót, és az értékesítést, egy szolgáltatónál a szolgáltatás folyamatát.
Ágazati elemzés
Ebben a részben a vállalkozási környezetet, az adott ágazatra vonatkozó hazai és nemzetközi trendeket érdemes összeszedni. Ide olyan elemzéseket készíthetsz, amelyek a piaci versenyt, a piac szereplőit vizsgálják, és hogy te hogyan leszel képes ebben a versenyben helyt állni.
Marketing terv
A következő szakaszban az értékesítés módjáról, a termékek és szolgáltatások áráról, a célcsoport összetételéről készíts elemzést. A marketing terv hangsúlyos eleme, hogy milyen promóciókkal, marketingkampánnyal adod el a vállalkozás termékét vagy szolgáltatását, mekkora keresletre számítasz, és ez hogyan változhat időben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Pénzügyi terv
Az üzleti terv egyik legfontosabb eleme a pénzügyi terv. Ebből derül ki a leendő befektetők és hitelezők számára, hogy érdemes-e pénzt adni a vállalkozásodnak. Ki kell számolni a cég várható árbevételét, illetve a várható nyereséget. Az úgynevezett cash-flow terv havi bontásban mutatja meg a vállalkozásod várható pénzügyi helyzetét, vagyis azt, hogy lesz e finanszírozási szükséglet a vállalkozás működtetéséhez.
Az induló tőkét is fel kell tüntetni, vagyis azt, hogy az alapításkor mennyi pénzt helyeznek el tulajdonosok és befektetők a cégben. A cégek az induláskor egy darabig általában csak viszik a pénzt, és csak később lesznek nyereségesek, addig a növekedést finanszírozni kell. Ha erre nem elég az induló tőke, akkor bankhitelre, pályázati forrás vagy egyéb finanszírozás szükséges, azt is ebben a részben szükséges kiszámítani.
Persze többféle mélységű és hosszúságú üzleti terv létezik, szinte bármelyik szakaszt részletesebben is ki lehet fejteni, de a fentiek jó alapot jelenthetnek egy ütős terv elkészítéséhez.
Várjunk olvasóink kérdéseit a témában a penzcentum@penzcentrum.hu e-mail címen, amelyre később a CIB Bank szakértői fognak válaszolni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza