A korai húsvét miatt az EU-ban márciusban 5,2%-kal csökkentek az új autók eladásai az előző év azonos időszakához képest.
Tavaly 276 ezer pótdíjfizetési felszólítást küldött ki az e-matricák értékesítését és ellenőrzését végző Nemzeti Útdíjfizető Szolgálat (NÚSZ) Zrt., ebből mintegy 2,5 milliárd forint pótdíjat fizettek be - írja a NÚSZ tájékoztatására hivatkozva a Világgazdaság.
Az útdíjfizető szolgálat tájékoztatása szerint azoknak, akik a D1, D2, U kategóriában, vagyis jellemzően személyautóval, e-matrica nélkül használják a díjköteles gyorsforgalmi utat - 30 napon belül - mintegy 15 ezer forint pótdíjat kell fizetniük, ezen túli fizetés esetén pedig csaknem 60 ezer forint a bírság összege.
Mint írják, a szolgálatnak hatósági jogkörei nincsenek, de fejlesztései révén növelni tudta az ellenőrzések hatékonyságát: a hazai bliccelők mellett a külföldiekkel szemben is egyre hatékonyabban tud fellépni, a társszervezettekkel fenntartott kapcsolatai révén.
A NÚSZ nemrég integrált díjellenőrzési rendszereinek köszönhetően, a felállított kamerákon keresztül egyszerre képesek az e-matricás, valamint a teherautók által használt HU-GO e-útdíjrendszerben is ellenőrizni a használati jogosultságokat. Az integrációt követően a HU-GO ellenőrzését végző portál az év első hét hónapjában csaknem 50 ezer jogosulatlan e-matricás úthasználatot regisztrált. Idén az első nyolc hónapban 8,69 millió e-matricát értékesített a szolgálat, az ebből származó bevétel 45,4 milliárd forint volt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza