Már lehet jelentkezni a nyári fesztiválokra önkéntesnek, a résztvevők bepillantást is nyerhetnek a működésbe.
Nemcsak a horror árú ételekre-italokra az idei Szigeten a fesztiválozók: csak azon 26 millió úszott el, hogy a többség nem vitte vissza a szemeteszsákot. De a bankkártyás feltöltésért felszámított "kényelmi díjért" is közel 11 milliót csengettek ki a feltöltőpontoknál. 10 milliót pedig tényleg csak úgy kidobtak az ablakon: ennyi pénz ragadt bent a vissza nem váltott kártyákon.
Látogatócsúcsot döntött a Sziget Fesztivál 2014-ben, több mint 400 000 látogatóval. A Sziget évek óta készpénzmentes fesztivál, így Festipay kártyával, Fesztivál fizető karórával vagy PayPass bankkártyával lehetett csak fizetni. Mindhárom esetben egyérintéses fizetésről van szó, azaz a kártyát a leolvasó terminálhoz tartva gyorsan és egyszerűen lehetett rendezni a számlát a pultoknál.
KATTINTS! A Sziget titkai: hogy működik valójában a kártyás fizetés?
A Szigeten a fizetési tranzakciók több mint 95 százaléka Festipay kártyával, vagy fizető órával történt, a fennmaradó közel 5% pedig PayPass kártyával. Akik bankkártyával töltöttek fel az egyenlegüket, átlagosan csaknem 60 százalékkal nagyobb összeget tettek a Festipay kártyájukra, mint akik készpénzzel tették mindezt, így összességében nagyobb összeget tett ki a kártyás feltöltés összvolumene - tudtuk meg a kártyás fizetési rendszer üzemeltetéséért felelős Cardnet Zrt.-től.
KATTINTS! Pofátlan kaják a Szigeten: 1300 ez a gagyi szendvics
Márki László, a Cardnet Zrt. vezérigazgatója elmondta: "Egyetlen szezon alatt több mint 5 millió tranzakciót szolgáltunk ki, sok milliárd forint összértékben. A Sziget fesztivál volt a legnagyobb az elmúlt négy évben az eddigi rendezvényeink sorában. 400 munkatársunk teljesített szolgálatot, minden korábbinál több, immáron 25 konténerben, 100 feltöltőponton vártuk a látogatókat, akik mintegy 1000 terminálon vásárolhattak a kártyákkal."
De mennyi pénzt felejtettek a kártyákon a fesztiválozók? Hányan vitték vissza a szemeteszsákot? A Pénzcentrum.hu a Cardnet segítségével összegyűjtötte a 2014-es Sziget fesztivál legérdekesebb adatait:
- A 400 ezer látogató közel negyede, 91 373 fesztiválozó váltotta ki a Festipay kártyát.
- Az elhagyott/ellopott kártyát csak akkor lehetett letiltani, ha azt előtte sms-ben regisztrálták. Ezt a plasztikot kiváltók 18 százaléka, 16 771 fő tette meg.
- 295 darab kártyát hagytak el/tiltottak le: ez az összes kiadott plasztik 0,3 százaléka.
- Több mint kétmillió tranzakciót hajtottak végre Festipay plasztikokkal. PayPass-os fizetésre 88 ezer alkalommal került sor.
- Egy-egy plasztikot 2,8 alkalommal töltöttek fel 11 ezer forint értékben készpénzes fizetés esetén és közel 18 ezer forint értékben bankkártyás tranzakció esetén.
- A készpénzes és bankkártyás feltöltések átlagértékét valamint darabszámát felszorozva megkaphatjuk, hogy összesen 3,6 milliárd forintot töltöttek fel Festipay kártyájukra a fesztiválozók. Még ha valamennyit vissza is váltottak, ott vannak még a PayPass-os tranzakciók, így akár közel négymilliárdot bulizhattak el az idei Szigeten.
- Többen is voltak, akik a maximális 290 ezer forinttal töltötték fel a kártyájukat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Összesen 9,9 millió forint maradt a kártyákon (átlagosan 458 forint). A háromszor kevesebb látogatót számláló Balaton Soundon több mint nyolcmillió forint ragadt bent.
- Több mint 21 ezren bukták az 500 forintos kártyakauciót: ők azok, akik a plasztikot nem váltották vissza. Ez azt jelenti, hogy közel 11 milliót dobtak ki kaucióra az ablakon a fesztiválozók.
- Az idén bevezetett 500 forintos szemétkauciót még többen hagyták veszni: a többség, közel 52 ezer fesztiválozó így mintegy 26 millió forintot dobott ki a kukába.
- Összesen tehát 57 millió 262 ezer forintot dobtak ki az ablakon feleslegesen a fesztiválozók (kártya-és szemétkaució, a vissza nem váltott kártyákon bennragadó összegek és a kényelmi díj).
"A bankkártyás feltöltésért felszámított kényelmi díj ugyan félreérthetően hangzik, de had tegyem hozzá, hogy itt arról van szó, hogy amikor bankkártyáról tölti fel valaki a fesztiválkártyáját, akkor a banki tranzakciónak is van költsége és ezt mi nem szeretnénk és nem is tudjuk átvállalni. Ha mondjuk nem lenne kártyás fizetés a fesztiváljainkon és csak készpénzt fogadnánk el, mint a legtöbb fesztivál, ebben az esetben a készpénzfelvétel költsége jelentősen több lenne mint ez a kényelmi díj.
A fesztiválkártya legyártása pedig nekünk is pénzbe kerül, ennek ellenére a kauciót minden esetben visszaadjuk a kártya visszaváltásakor, azonban szerintem természetes, hogy ha valaki inkább megtartja emlékbe és nem váltja vissza, ki kell fizetni a kártya árát.
Egyébként az ebből befolyt összeg messze nem fedezi a kártya gyártásának költségeit. Vannak olyan fesztiválok ahol a kártya kiváltásáért fix díjat kér a szervező és nincs választási lehetőse a látogatónak, mi azonban azt a megoldást választottuk, hogy csak letéti díjat kérünk, ami a visszaváltáskor visszajár, úgy gondolom, hogy ez korrekt megoldás.
A szemétdíj már egy kicsit összetettebb kérdés, hiszen újdonság volt az idei fesztiválokon, de elsősorban a fiatalok környezettudatos nevelése volt a célunk a bevezetésével. Az minket is meglepett, hogy a többség nem gyűjtötte össze maga után a szemetet, hanem inkább bevállalta a szemétdíjat. Úgy véltük az 500 Ft-os kaució ösztönzőleg hat majd. Szerintem az újságírók előszeretettel polemizálnak azon, hogy milyen drága mondjuk a Sziget Fesztivál, de a fesztiválozók többsége saját maga dönt arról, hogy visszváltja-e a kártyát vagy sem, összeszedi a szemetet maga után vagy nem, mi kellő tájékoztatás mellett biztosítjuk a lehetőséget. A tapasztalatunk az, hogy a fesztiválozók pedig nem reklamálnak emiatt."
Index címlapkép: Sziget/Csudai Sándor
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban