Egy közvélemény-kutatás alapján idén február-márciusban 46 százaléknyi magyar látta pozitívnak az EU-t.
A különböző elektronikai eszközök használatával átlagosan napi 10-11 órát töltünk, és ez nagyban befolyásolja a társas kapcsolatainkat, bár nem úgy, ahogy elsőre hinnénk. Nem távolítja, hanem közelebb hozza egymáshoz a családtagokat. Meglepő adat, hogy mennyit költünk technikai eszközökre, egy átlagos magyar háztartás nagyjából 55 ezer forintot áldozott az elmúlt negyedévben kommunikációs készülékekre - derül ki a Samsung Magyarország felméréséből.
A kutatás legfontosabb megállapításai:
- Munkaidőn kívül a válaszadók átlagosan 10-11 órát használják a különböző háztartási és szórakoztató elektronikai készülékeket.
- Egy átlagos háztartásban 15 elektronikai készülék található. Amelyekre átlagosan 55 194 forintot költöttek az elmúlt negyedévben a válaszadók.
- A megkérdezettek csaknem kétharmada úgy gondolja, hogy a technológiai újdonságok (úgy mint a mobiltelefon, közösségi média, e-mail stb.) közelebb hozta őket családjukhoz.
- A válaszadók több mint fele szerint a mobil technológiának (pl. mobiltelefon, táblagép stb.) köszönhetően sokkal többet beszél a közvetlen családjával, és ezáltal jobban meg is értik egymást.
- A válaszadók kicsit több, mint egyharmada két tévével rendelkezik, minden ötödik embernek pedig három tévé található otthonában.
"A technológia ma már szerves részét képezi mindennapi életünknek, igényeink folyamatos változásával pedig készülékeink is lépést tartanak. Az Európai Életmód Kutató Laboratóriumban az új termékek fejlesztésénél odafigyelünk az emberek jövőbeni szükségleteire és értékrendjükre is" - mondta el Büttl Krisztián, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati marketing és marketing-kommunikációs vezetője. Majd hozzátette, hogy "az emberek számára nincs fontosabb a társas kapcsolatoknál, a technológia pedig segít áthidalni a modern élet által támasztott fizikai akadályokat is."
Közel vagy távol - a családi kötelékek ugyanolyan erősek maradhatnak
"A hazai trendek követik a nyugat-európai országokban tapasztaltakat. Az eredmények alapján pedig egyértelműen kijelenthetjük, hogy a család és a családi kapcsolatok még mindig első helyen szerepelnek a magyar emberek életében" - mondta el Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének szociológusa. A megkérdezett felnőttek több mint fele legalább napi szinten tartja a kapcsolatot a szüleivel, a testvérek esetén ez már két-három naponta tapasztalható, míg a nagyszülőkkel már csak hetente beszélnek.
A szülők és a társak alakítják a digitális kapcsolattartás formáit
Hammer Ferenc szociológus, aki a mindennapi élet formáit, gyakorlatait kutatja elmondta, hogy nem meglepőek a kutatási eredmények: "Magyarországon a telefonálás a családi élet egyik legfontosabb kommunikációs csatornája, hiszen a partnerek, házastársak között ez a legegyszerűbb kommunikációs forma. Ugyanakkor az egyes kapcsolati formák gyakran más-más kommunikációs formákhoz köthetőek. Míg a telefonálás a partnerek, házastársak között történik a leggyakrabban (Európában ezzel ellentétben a szülőkkel telefonálnak a legtöbbet), SMS-sel már inkább csak a barátokkal kommunikálunk. Sőt elmondható, hogy a barátokkal való kommunikáció a telefon mellett immár jellemző módon e-mailen és a különböző közösségi csatornákon keresztül történik."
A kutatás ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a kapcsolatok fenntartásában a közösségi média, vagyis a minél több ember elérése, is egyre inkább felértékelődik. A válaszadók negyede közösségi csatornákon keresztül kommunikál partnerével, házastársával. "Ugyanakkor a közösségi média kapcsolatintegrációs szerepének megítélése gyökeresen más Magyarországon, mint Európában. Elmondható, hogy míg Magyarországon a megkérdezettek túlnyomó része véli úgy, hogy a közösségi média (azaz Magyarországon a Facebook) révén jobban megérteti magát családtagjaival, ez a részarány Európa-szerte mindössze 28 százalék" - tette hozzá Hammer Ferenc szociológus. Érdekesség, hogy a technológiát nemcsak kapcsolatteremtés, de sajnos a kapcsolat lezárásában is igénybe veszik az emberek, 14-ből egy ugyanis SMS-ben szakít partnerével.
Még több megható családi pillanatban osztozhatunk a technológia révén
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Miközben a technológiai újdonságokat sokszor a közvetlen kommunikáció megrontójának bélyegzik, addig a felmérés éppen az ellenkezőjére világított rá. Annak ellenére, hogy egy átlagos háztartásban 15 elektronikai készülék található, a TV képes összehozni a családot, a válaszadók közel fele ugyanis mindennap közösen tévézik. Ráadásul minden ötödik ember videojátékozik is a gyermekével.
"A kapcsolattartás fontos esete, amikor nem csupán praktikus ügyintézés, hanem a személyes jelenlét helyettesítése történik infokommunikáció révén. Erre jó példa, hogy hazánkban a megkérdezettek több mint fele szokott lefekvéskor a személyes jelenlétet pótló telefonhívással jó éjszakát kívánni szeretteinek, és nálunk a videohívás és Skype is ugyanúgy ezt a célt szolgálja a családi életben" - emlékeztetett Hammer Ferenc szociológus.
Vásárlási szokások:
- A válaszadók között a mobiltelefon és a táblagép a legnépszerűbb, 10-ből 2 ember a következő három hónapban tervezi is egy új készülék beszerzését.
- A táblagépet vásárlók 15 százaléka, a digitális fényképezőgépet vásárlók 12 százaléka pedig azért vásárolt új készüléket, mert kisebb, könnyebb kütyüre vágyott.
- A legtöbben azért szeretnének táblagépet venni, mert látták azt egy ismerősüknél, míg a digitális kameránál az új funkciók vagy egy nagyobb személyes esemény közeledte adja az apropót.
Készülék használat:
A válaszadók 23 százaléka több mint egy órát tölt tévézéssel, film nézéssel naponta (22 százaléka eközben kevesebb mint 15 percet). A mobiltelefont és táblagépet használók ennél jóval több időt (1 órát, vagy annál is többet) töltenek különböző játékokkal, szórakoztató alkalmazásokkal.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal