16 °C Budapest

Sok fiatal elbénázza ezt 30 év alatt

2015. május 4. 13:00

A húszas éveikben járó fiatalok leginkább fiókokban és személyes ügyfélszolgálatokon szeretnék pénzügyeiket a jövőben is intézni. Bár e korosztály digitalizálódása nagyfokú, pénzügyi ismereteik - szüleikéhez hasonlóan - alacsony szinten áll, ezért előnyben részesítik az ügyintézővel, tanácsadóval folytatott személyes találkozót az egyes banki, illetve biztosítási termékekről való tájékozódás alkalmával - derül ki a GfK Digital Connected Consumer kutatásából.

Az Y generáció, azaz a 20-29 évesek, a pénzügyi szektor számára kiemelten fontos célcsoportot jelentenek, hiszen ők az "új ügyfelek", akik pár éve már dolgoznak, vagy a közeljövőben lépnek be a munkaerőpiacra, így komoly üzleti potenciált jelentenek. A KSH 2011-es népszámlálási adatai szerint az Y generáció tagjai egy jelentős, 1,2 millió fős csoportot tesznek ki, és bár közülük majdnem minden ötödik személy még tanul, tízből hatan már munkába álltak, jellemzően most kezdték karrierjüket építeni, ugyanakkor saját jövedelemmel és megtakarítási célokkal rendelkeznek.

Az Y generáció tagjai magas fokon digitalizáltak: 88 százalékuk használja az internetet a GfK Omnibusz adatai szerint. Ők már úgy nőttek fel, hogy gyermekkorukban a mobiltelefon és az internet mindennapos kommunikációs eszközöknek számítottak, szinte egyszerre tanultak meg járni és a világhálót használni, épp ezért a szolgáltatókkal szembeni "digitális elvárásaik" is magasabbak. Mindez komoly kihívást jelent a bankoknak és biztosítóknak az Y generáció tagjaival kapcsolatos kommunikáció, elérés, ügyfélkiszolgálás és problémakezelés területén. Fontos kérdés, hogy a fiatalok mennyiben szeretnék más módon, más csatornákon keresztül banki és biztosítási ügyeiket intézni, mint a náluk idősebb "érettebb generációk tagjai"?

A GfK Digital Connected Consumer kutatása szerint a 20-29 éves fiatalok a leginkább továbbra is személyesen - a fiókban, call centerben vagy pénzügyi tanácsadók segítségével - tájékozódnának pénzügyi termékekről, nyitnának számlát, igényelnének hitelt, illetve vásárolnának életbiztosítást.

A banki termékekkel kapcsolatos információszerzés során a bank valamely személyes csatornáját megkerülhetetlennek véli a fiatalok többsége, azaz a fiókot/tanácsadót/call-centert jelölték mint preferált csatornát az Y generáció tagjai legalább 49 százalékos arányban. Egyedül a bankszámlanyitás előtti információkeresés esetében részesíti előnyben minden harmadik fiatal az online platformokat.

A fiatalok jelentős része a banki termékeket is valamilyen személyes, offline ügyintézési csatornán keresztül venné igénybe bankjánál. Bankszámla-szerződését a fiatalok közel háromnegyede leginkább személyesen kötne, a hiteligénylés és a befektetési alapok, értékpapírok vásárlását is a fiatalok kétharmada intézné elsősorban személyesen. Az online egyébként könnyen végezhető betétlekötés esetében is a fiatalok többsége (59 százalék) érvelt a személyes ügyintézés mellett.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A biztosítási termékekkel kapcsolatban az online ügyintézési csatornákat már nagyobb mértékben választják a fiatalok, mint a bankok esetében. Az autóbiztosítások és utasbiztosítások "digitalizálódása" érezhetőbb, a fiatalok legalább negyede leginkább valamilyen internetes csatornában kötné ezeket a biztosításokat - legnagyobb arányban igaz ez az utasbiztosításokra, amelyeket majdnem minden harmadik fiatal legszívesebben az interneten vásárolna. Lakás- és életbiztosítási termékeket csupán a fiatalok ötöde kötne a világhálón, és e téren is minden második megkérdezett a személyes csatornához ragaszkodik.

 

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2024. március 29. 06:22
HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges...
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
MEDIA1  |  2024. március 28. 13:01
Az állami televízió zenés-ifjúsági csatornája fiatalok igényeire szabott, aktuális témákat ígér.
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem