A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Az egy főre jutó megtakarítás 3 millió forint, amit elsősorban utazásra, szórakozásra költenénk el. A klasszikus pesszimizmusunk ellenére egyre többen mondják azt, hogy jó irányba mozdulnak el a pénzügyi lehetőségeik.
A Cetelem kutatásának eredményei alapján Magyarországot óvatos bizakodás jellemzi vásárlás szempontjából. Nálunk a felmérésben résztvevők azt érezték, hogy egy év alatt jelentősen javult az ország állapota, ezt tükrözi a 3,3-ről 3,9-re emelkedő pontszám. A magyarok saját helyzetüket illetően viszont már visszafogottabban nyilatkoznak, hiszen a 2015-ös 4,4 után most 4,3 pontot adtak átlagosan, miközben a vizsgált országok átlaga 5,5 pont.Döntés a megtakarításokról és a kiadásokról - Tücskök és hangyák aránya Európában
A jövőt illetően szinte biztos, hogy a lakosság hangulata tovább javul. Négy év stagnálás után ugyanis az európai vásárlóerő jelentős, 4 százalékos bővülésnek indult. Minden európai polgárnak átlagosan 550 euróval több maradt a zsebében. Az elkövetkező 12 hónap vásárlásait és megtakarításait tekintve, a tartalékoló "hangyák" és a költekező "tücskök" tábora nagyjából azonos nagyságú, ráadásul mindkét tábor megerősödött az eltelt egy év alatt. Az európai polgárok 42 százaléka véli úgy, hogy ő bizony inkább félretesz, ami 7 százalékos bővülés 2015-höz képest. A felmérésben résztvevők 39 százaléka ellenben inkább költené a pénzét. Ők 4 százalékkal vannak többen, mint tavaly.
32 ezer milliárd forintra teszi a jegybank a magyar lakosság pénzügyi vagyonát, amelynek alapján (figyelembe véve a fennálló tartozásokat is) 2015 végén minden egyes magyar lakosra több mint 3 millió forintnyi pénzügyi megtakarítás jutott. A megtakarítási kedv, amelyet a Körkép adatai is alátámasztanak, a növekvő pénzügyi tudatosságot mutatja és nem jelenti azt, hogy a magyarok nem vásárolnak, hiszen a hazai fogyasztás is szépen nő. Sokkal inkább arról van szó, hogy jobban megnézzük, mire költünk.
Még mindig utazásra költünk az első helyen
Az utazás, szabadidő áll az első helyen a céloknál, amelyre a megkérdezettek 37 százaléka költene leginkább, igaz ez 8 százalékpontos visszaesést mutat az egy évvel korábbi eredményhez mérten. Szorosan e cél mögött, mindössze 2 százalékponttal lemaradva a háztartási gépek beszerzése szerepel. A harmadik legfontosabb kiadás a magyar lakosságnál a lakberendezés, lakásfelújítás lett a maga 31 százalékos arányával.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök