Kevesen tudják, ha egy adóévben a magánszemély értékesítéséből származó bevétele meghaladja a 600 ezer forintot, adóbevallási és adófizetési kötelezettség keletkezhet.
Nem csak külföldön, itthon is óriási a szakadék a nők és a férfiak keresete között. Ennek ellenére nagyon sok olyan termék van, amiért egy nőnek több pénzt kell kiadnia, mint egy férfinak. A Pénzcentrum most megnézte, melyik nem költ többet, mire, és hogyan.
A nők és a férfiak közötti bérkülönbségek nem csak nemzetközi, hanem itthoni viszonylatban is jelentősek. Az Eurostat adatai szerint Magyarország mellett Európa más országaiban, például Belgiumban, Csehországban, Dániában, Spanyolországban, és Franciaországban is hasonló a helyzet. A legtöbb országban a nemek közötti bérkülönbség alacsonyabb a pályakezdők esetében, a tapasztalattal és korral együtt azonban a bérszakadék is nő.A felmérés alapján az Európai Unió országaiban a nők bruttó órabére átlagban 16,4 százalékkal maradt el a férfiakétól. Magyarországon a havi bruttó átlagkereseteket vizsgálták korcsoportok és nemek szerinti bontásban, ami alapján szintén elmondható, hogy az azonos korban lévő férfiak átlagkeresete lényegesen magasabb, mint a nőké.
Hiába kevesebb a fizetés, sok dologra a nők költenek többet
Bár átlagban a gyengébbik nem képviselői kevesebbet kapnak kézhez, mégis számos nőknek készült árucikk drágábban kapható, mint amit a férfiaknak készítettek. Előfordul, hogy a drogériákban bizonyos női termékeknél többet kell fizetni, ráadásul nem csak az árban, hanem akár a kiszerelésben is lehetnek eltérések. Vagyis bizonyos női termékek kisebb kiszerelésekben ugyanannyiért kaphatóak, mint a férfi változatok nagyobb kiszerelésben.
Némiképp ellensúlyozza ezt a KSH tavaly megjelent A Nők és Férfiak című zsebkönyvben közzétett mérése, amelyben többek között az egy főre jutó éves kiadásokat vizsgálták. Ezek szerint
Az adatok azt mutatják, hogy szeszes italokra és dohányárura, lakásfenntartásra, közlekedésre, szórakozásra és oktatásra is többet adnak ki a nőknél. Ugyanakkor a nők többet fizetnek élelmiszerekre és alkoholmentes italokra, lakberendezésre, és egészségügyi ellátásra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az internetes vásárlásnál is nagy különbségek vannak
A GfK felmérése alapján a férfiak valamivel többet vásárolnak online, és nagyobb értékben, mint a nők. Jellemzően műszaki és számítástechnikai eszközökre, háztartási gépekre, banki és biztosítási termékekre és szerszámokra költenek, míg a nők leginkább a kulturális- és divatcikkekre adnak ki szívesen pénzt, illetve nagyobb arányban fizetik a rezsiköltségeket is online.
A GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. kutatásából pedig kiderült, hogy a férfiak bátrabban vásárolnak az interneten, és többször, mint a nők. Ugyanakkor mindkét nem képviselői fontosnak tartják, hogy mennyibe kerül az adott termék, mennyire megbízható a webshop, és milyen lehetőségek vannak az áruátvételre.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont
- Lányok Napja - csajos programok segítik a pályaválasztást
- Késnek a Kőbánya és az Örs vezér tér felé tartó buszok
- Vadonatúj gyorstöltőket helyez ki az MVM
- Az izraeliek kétharmada nem akar háborút Iránnal
- Ezt érdemes tudni: új lehetőséggel bővült az EgészségAblak