A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
A válság évei alatt csökkent az euróban kifejezett munkaerőköltség Magyarországon. Ez rajtunk kívül csak Cipruson és Görögországban fordult elő, ám míg ott a bérek esése, addig nálunk elsősorban a forint gyengülése járult hozzá ehhez a folyamathoz.
2008 és 2014 között az egy órára jutó munkaerőköltség (euróban kifejezve) 6 százalékkal csökkent Magyarországon. Nem vagyunk ezzel utolsók, hiszen a görögök esetében 13 százalékos esést közölt az Eurostat. Ugyanakkor ezen kívül csak a pénzügyi szektorára mért brutális csapást elszenvedő Ciprus esetében látunk visszaesést, a többi országban emelkedett a munkaerőköltség. A régióból még a csehek mutatnak visszafogottságot a 2 százalékos növekedéssel, a többi kelet-közép-európai országban legalább 10 százalékos volt a növekedés.
A munkaerőköltség változása elméletileg több okra is visszavezethető. Tipikusan a bérek, illetve a bért terhelő munkáltatói terhek változása, valamint a forint-euró árfolyam befolyásolhatják jelentősen a mutatót. Ez is jelzi, hogy az egy munkaórára eső bérköltség (és különösen annak változása) nem az életszínvonalról ad számot, hanem egyfajta árversenyképességi indikátor.
Leginkább a forintárfolyam alakulása miatt csökkent ilyen nagyot a bérköltség. Ha csak a 2008-as és 2014-es éves átlagos árfolyamokat nézzük, 20 százalékos gyengülést láthatunk. Vagyis változatlan bérek mellett egy euróban gondolkodó befektetőnek 20 százalékkal lett volna olcsóbb az ország. A bérek azért szerencsére nem stagnáltak, a nominális bérek emelkedtek (még ha a reálbérek nem is nagyon). A helyzetet javította még a munkáltatót terhelő, bérre rakódó terhek enyhe mérséklődése is (29 százalékról 27 százalékra).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”