A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2007. január 4-én megállapította, hogy a Hild Ingatlanbefektető Kft., illetve az Örökjáradék Ingatlanbefektető Zrt. a "Hild Örökjáradék Programról" kiadott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat. Emiatt a két vállalkozásnak összesen 13,5 millió forint bírságot kell fizetnie. A döntés nyilvánosságra hozatalát követően az érintettek a GVH döntésével kapcsolatban közleményt adtak ki, amelyben több pontatlan megállapítás is szerepel. A nyilvánosság teljes körű és pontos tájékoztatása érdekében a versenyhatóság fontosnak tartja megjegyezni a következőket:
1. A közlemény szerint a GVH nem talált kivetnivalót az Örökjáradék Zrt. szerződéseiben. A versenyhatóság az eljárás során az érintettek tájékoztatási gyakorlatát vizsgálta, az általuk megkötött szerződéseket nem, így értelemszerűen kivetnivalót sem találhatott bennük.
2. A két vállalkozás szerint a GVH döntése "főként néhány sajtónyilatkozatra és újságírói félinformációra" alapozott. A GVH eljárása nem újságcikkek, hanem a két vállalkozás által közétett hirdetések miatt indult. A szóban forgó újságcikkekkel kapcsolatban a versenyhatóság nem állapított meg semmiféle jogsértést.
3. A GVH megállapította ugyanakkor, hogy az Örökjáradék Ingatlanbefektető Zrt. és a Hild Ingatlanbefektető Kft. a 2005. és a 2006. évben ismétlődően a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsítottak, amikor
- a Deutsche Bank által a "Hild Örökjáradék program" részére biztosított háttérrel, illetőleg a Deutsche Bank-nak a konstrukcióban való részvételével kapcsolatban például a Népszabadság 2006. május. 19-i számában a fogyasztókat arról tájékoztatták, hogy a Deutsche Bank London tulajdoni érdekeltséggel is rendelkezik a "Hild Örökjáradék program"-ot kínáló vállalkozásban, illetve a Hild csoport hátterében egy 40 milliós eurós banki finanszírozás áll. Ezzel szemben a Deutsche Bank nem tulajdonosa egyik vállalkozásnak sem, s az általa nyújtott banki finanszírozás összege nem éri el a 40 millió eurót,
- reklámjaiban elhallgatták, hogy a Deutsche Bank által nyújtott háttér csak egy meghatározott ideig áll fenn, márpedig ez a tény egy 15-20 vagy még több évre létrejövő jogviszony esetében a GVH megítélése szerint lényeges körülménynek számít,
- több helyen, így például a Nők Lapja 2006. június 12-i számában megjelent reklámjaikban az ingatlan tulajdonjogának a változásáról hiányos tájékoztatást adtak,
- a "Hild Örökjáradék program"-ról adott tájékoztatásban a "Hild csoport" kifejezés használták, miközben ezen fogyasztói bizalmat növelését szolgáló kifejezés adott körülmények között történő alkalmazása nem megalapozott egy 3 és egy 20 millió forintos tőkével rendelkező vállalkozás, illetőleg a nem ismert nagyságú tőkével bíró anyavállalat esetében,
- több esetben, például rádióreklámban és a Nyugdíjas Élet című újság 2006. májusi számában arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a "Hild Örökjáradék program" keretében átvállalásra kerül a lakásbiztosítás, illetve a lakás biztosításának a díja. Ezzel szemben a lakásbiztosításból kizárólag az ingatlanbiztosítás díját nem kell fizetnie a fogyasztónak, a lakásbiztosítás többi fedezetének, így az ingóságbiztosításnak a díja továbbra is őt terheli,
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- a fogyasztókat például a Nyugdíjas Élet című lap több számában (2005. november, 2006. március, 2006. május) a "Hild Örökjáradék program" keretében átvállalásra kerülő javítási, karbantartási költségekről tájékoztatták, a tájékoztatás kialakítása során mellőzve azt a körülményt, hogy erre csak meghatározott korlátok között kerül sor,
- a Népszabadság című lap 2006. május 19-i számában, egy 8 oldalas A/4 méretű prospektusban és az Interneten is közzétett közleményben arról adtak tájékoztatást, hogy az általuk alkalmazott járadékkonstrukció általános az USA-ban és Nyugat-Európában - ugyanakkor a konstrukció nem létezik Németországban, Ausztriában, Svájcban,
- egyes lapokban megalapozatlan tájékoztatást adtak az ingatlan-alapú életjáradék, illetőleg "Hild Örökjáradék program" népszerűségéről, a szerződések várható számáról,
- televíziós és rádióreklámokban azt állították, hogy ők teszik a legjobb ajánlatot a piacon, a piacon nincs biztonságosabb ajánlat, mint a "Hild Örökjáradék program". A GVH szerint piacelsőségi állítást csak olyan vállalkozás tehet, amely minden kétséget kizáróan adatokkal tudja alátámasztani ezen állítását. A két eljárás alá vont vállalkozás által a versenyhatóság elé tárt adatokból azonban nem lehet megállapítani, hogy a Hild-csoport állításai megfelelnének a valóságnak,
- egy 2006. július 17-i, az Interneten folyamatosan elérhető közleményben azt állították, hogy a Hild csoport az életjáradékot kínáló intézmények hazai vezető cége, illetve a Hild csoport az ország piacvezető, életjáradékot kínáló cége. A vállalkozások ezt sem tudták bizonyítani.
4. A két megbírságolt vállalkozás jelképesnek tartja a rájuk kirótt büntetést. A GVH ezzel kapcsolatban fontosnak tartja megjegyezni, hogy a Hild Ingatlanbefektető Kft. 13 millió forintos és az Örökjáradék Zrt. félmillió forintos büntetése, a két vállalkozás 2006-os nettó árbevételének több mint öt százaléka, ami nem minősíthető jelképesnek. Ilyen mértékű bírságot a GVH nem túl gyakran ró ki.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás
- Új, "akciós" jegytípus jelenik meg a BudapestGO-ban
- Az infláció szemmel látható emelésével "vádolja" a kormány az üzemanyagárakat
- Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok
- Új világ jön itthon a kriptopiacon, már rengeteg ember érintett
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt