Az e-mail marketing még mindig a leghatékonyabb

2009. november 25. 09:02

Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú jóváhagyott e-mail reklámüzeneteket, csupán 9 százalékuk töröl minden reklámlevelet olvasatlanul.

A KutatóCentrum 12 000 internetező megkérdezésén alapuló iparági felmérése szerint az e-mailezők ritkán változtatják a mindennapok során elsődlegesen használt fő e-mail címüket. "A felmérésből kiderült, hogy 1-2 év alatt a fő e-mail címek körülbelül egytizede évül el, miközben az emberek háromnegyede jellemzően a fő e-mail címét adja meg feliratkozáskor, ezért is fontos a rendszeres adatbázis-karbantartás, hiszen a sikeres e-mail marketing kampányoknak ez a lelke" - emelte ki Fialka Krisztina, a Maxima online direktmarketing-rendszer vezetője.

A rendszeres e-mail használóknak csupán 10 százaléka nem kap napi rendszerességgel jóváhagyott, és 20 százaléka kéretlen reklámüzenetet, emellett az elektronikus postaládákban átlagosan a jóváhagyott üzenetek aránya a magasabb. Az engedélyezett reklámlevelekkel szembeni attitűdök egyébként pozitívak: az emberek 90 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy ha a tárgy felkelti az érdeklődését, elolvassa az üzenetet, s csupán 9 százalék töröl minden reklámlevelet olvasatlanul. "A felmérés is igazolja, hogy a válaszadási arányt nagymértékben befolyásolja az üzenet tárgya, a feladó, valamint az első néhány sor. Ezek azok a kritikus pontok, ahol eldől, hogy sikerült-e felkelteni az olvasók érdeklődését. Ugyanakkor a kutatásból kiderült, hogy a névre szóló levél nem minden esetben jobb, mint az általános megszólítás" - szögezte le Fialka Krisztina.

Az aktív internetezők nyitottak a nyereményjátékokra: négyötödük többször is játszott már, minden második pedig minden lehetőséget megragad erre, és csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy soha nem próbálná ki. Az online nyereményjátékok esetében általában optimisták vagyunk: a rendszeres e-mail használók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hisz a nyerés esélyében. Regisztrációkor egyébként a játékosok 82 százaléka minden esetben a valós adatait írja be.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem