11 °C Budapest

ScienNet: kinek özönlenek a milliók?

2009. június 29. 06:20

Egyre gyakrabban találkozhatunk újfajta vásárlói közösségek reklámjaival. A ScienNet és a Lyoness első látásra valamilyen újabb lehúzós multi level marketing akciónak tűnhet, azonban kár lenne tagadni: a háttérben zseniális üzleti ötletek állnak. Persze az igazán nagy pénzeket a cégek tulajdonosai zsebelik be.

"Sokan szkeptikusok ez ügyben de én lehet megpróbálom mostmár - hátha én is milliomos leszek - ki tudja ?" - hangzatos vélemény egy fórumon. Milliomosnak lenni, ez a cél, ehhez adnak segítséget az újfajta vásárlói közösségek.

Az üzleti modell bemutatásához induljunk ki a pontgyűjtő kártyák (SMART, SuperShop) mechanizmusából. A SMART kártyánál például ha tankolunk a Shell-kutaknál, ha fogyasztunk a McDonald's-ban, pontokat kapunk. A kapott pontokat pedig levásárolhatjuk a kijelölt üzletekben, rendelhetünk a katalógusból, beválthatjuk az éttermekben. A csatlakozott boltok pedig örülnek, hiszen a kártyatulajdonosok szívesebben vásárolnak náluk.

Mit kínál ezzel szemben a ScienNet?

A vásárlói rendszerek azon az elven alapszanak, hogy ha sokat vásárolsz, az nemcsak neked, hanem a boltnak is megéri, így kedvezményeket ad. Ahogy egy helyütt írják: "Minél nagyobb létszámmal lépünk fel az országos bolthálózatoknál, annál könnyebb megállapodnunk és jelentős kedvezményeket elérnünk."

A ScienNetnél nem pontokat kaphatsz a vásárlásaid után, hanem pénzt. Míg az pontgyűjtögetős törzsvásárlói rendszereknél (Smart, Supershop) a jóváírt pontok csak bizonyos helyeken vásárolhatók le, addig a ScienNetnél a kedvezményeidet készpénzben kapod meg. Ráadásul (és valójában ez a lényeg) ha tovább ajánlod a ScienNet rendszerét, elviekben akár magas jövedelemre is szert tehetsz.

A rendszerben több ezer termékpartner található, az egész országban, különféle kategóriákba sorolva: élelmiszer, gépjármű, műszaki cikk, lakberendezés, stb. Az is mutatja, hogy lehet valami a dologban, hogy olyan boltokban lehet kedvezménnyel vásárolni, mint a Coop- élelmiszerboltok, a Skála-áruházak, (esetleg a monori Pajzán Padlás Szexuális áruk Üzlete, vagy épp 9 magánnyomozó-iroda). Partnere a cégnek a Volksbank is: egy speciális számlacsomagot biztosít a ScienNet ügyfeleknek.

A vásárlást követően a ScienNet a kedvezményt a számládra utalja Ha viszont -és itt jön az MLM része a dolognak- rajtad keresztül is lépnek be ismerősök a hálózatba, az ő vásárlásaik után is megjelenik a számládon a kedvezmény mértékének 0.5%-a. Ezért ha beviszel valakit a rendszerbe, gyorsítod a jövedelmed növekedését.

Idézünk a sciennet.hu-n található prezentációból: "Ha a közvetlen törzsvásárlóink tovább ajánlják a ScienNet rendszert, és újabb törzsvásárlókat regisztrálnak, akkor ők lesznek a mi közvetett törzsvásárlóink. Ha a közvetlen törzsvásárlók a kiválasztott termékpartnereknél, a szerződött ScienNet termékpartnereknél vásárolnak, akkor az ott elköltött pénzüknek a 0,5 %-t megkapjuk jutalékként. Sőt a közvetett törzsvásárlóink elköltött pénzeinek a 0,5 %-t is jutalékként megkapjuk a ScienNettől." Ezen felül még különféle bónuszok és egyéb juttatások is vannak a rendszerbe építve, egyfajta ösztönzésként.

Mondanunk sem kell, az internet telis-tele van hihetetlen sikersztorikkal. "Szívós Mónika a Sciennettel száguld, mint a musztáng" -hangzik például egy cikk címe. A tagok sokszor a világháló segítségével próbálják bővíteni saját hálózatukat. 

Hol a bibi?

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nos, ahhoz hogy megtakarítsak, meghatározott kereskedőknél, boltokban kell vásárolnom, ahol elfogadják a ScienNet-utalványaimat. Pedig könnyen lehet, hogy máshol (például nagyobb hipermarketben) jóval olcsóbb az általam preferált termék, sőt, könnyen lehet, hogy a számla végösszege is alacsonyabb (még akkor is, ha kapok néhány százaléknyi visszatérítést).

És valljuk be, nem kell feltétlenül az összeesküvés-elméletek hívének lenni ahhoz, hogy kissé kétkedve fogadjuk az alábbi mondatokat: "A ScienNet International az Egyesült Államokban, Washington D.C.-ben bejegyzett társaság. (...) A ScienNet brand, márkanév, egy teljesen új márkanév a földön. A tulajdonosok kimondottan Európára, az európai vásárlási kultúrára hozták létre. Tesztországként, elsőként Magyarországon indul a ScienNet rendszer és ahogy a megfelelő eredményeket, referenciákat elérte, a környező országokban, Európában mindenhol elérhető lesz." 

Az is érdekes, hogy a honlapon feltüntetett ügyfélszolgálati telefonszámon gyakorlatilag nem lehet a rendszer működésével kapcsolatos információkat kapni.

Ki nyer ezen igazán?

Nem kérdés, hogy a cég alapítói és működtetői. Mondunk egy példát: ScienNet-tag vagyok, és a nagykörűi Nagy-Bogrács étteremben ebédelek, 10 ezer forintért. A kereskedelmi árengedmény 10%. Az árengedmény százaléka csökkentésre kerül a ScienNet kezelési költségével: a ScienNet kezelési költsége 1%. Tehát míg én 9100 forintért ebédeltem (hiszen visszatérítik a 10-1%-ot), addig a ScienNet is kap 100 forintot az én fogyasztásomból. Minél több tagja van a rendszernek, annál több a fogyasztás, annál több az ilyen 100 forint, és a számok csak növekednek és növekednek...gyakorlatilag a rendszerrel együtt, határ nélkül.

 

Kedves Olvasónk! Ha Önnek van tapasztalata a ScienNet működésével kapcsolatban, ne ha bozzon, ossza meg velünk! Központi e-mail címünkre várjuk véleményét: penzcentrum@penzcentrum.hu.

Cikkünk következő részében egy másik, hasonlóan érdekes cég, a Lyoness működését mutatjuk be.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 19. 15:43
Milák Kristóf hiába zárta öt arany- és egy ezüstéremmel a Duna Arénában rendezett 126. országos úszó...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Holdblog  |  2024. április 19. 12:25
Megint immáron nyolcadik alkalommal mi lettünk Az Év Alapkezelője. Mellette a HOLD Részvény, a Deep...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem