Nagy-Britannia két legnagyobb kereskedelmi bankja arra hívta fel ügyfeleinek figyelmét, hogy a megszűntetett bankszámlákon összesen több millió fontot felejtettek, amit természetesen visszafizetne nekik, ha végre 15 év után felkeresnék valamelyik fiókot.
A Halifax mintegy 29,6 millió fontot (8 884 millió forint), a HSBC pedig 24 milliót (7 203 millió forint)szolgáltatna vissza több tízezer ügyfélnek. Egy törvény értelmében az olyan pénzeket, melyekért gazdájuk több mint 15 éve nem jelentkezett, automatikusan egy központi alapba utalnák, és közösségi projektekbe fektetné az állam, igaz az ügyfelek bármikor jelentkezhetnének pénzükét, tehát tulajdoni joguk nem évülne el.
A Halifaxnál ezidáig 17,5 millió fontért (5 250 millió forint) már jelentkeztek a tulajdonosok, de például négyen, akiknek számláján egyenként több mint 100 ezer font (30 millió forint) található még nem jelentkeztek, és szintén sok olyan bankszámlát vezet a bank, ahol 50 ezer font (15 millió forint) feletti összeg csücsül. Többéségében (70%) azonban 50 font (15 ezer forint) alatti összegekről van szó.
Londonban található a legtöbb 15 éve alvó számla, melyek összértéke meghaladja az 5,6 millió (1 680 millió forint) fontot. A bankok ezek felderítése érdekében még hirdetéseket is adtak fel több országos, és helyi sajtóban, amiben tájékoztatták az ügyfeleket, hogyan tudják visszaigényelni pénzüket.
A HBSC több mint 12 ezer levelet küldött ki ezen számlák tulajdonosainak, további 5 ezer emberről azonban nem tudják, hol élnek jelenleg. Náluk 7 olyan számla található, amelyen 100 ezer font feletti összeg van, míg az átlagos számlaegyenleg 1400 font (420 ezer forint). Hasonló problémák elkerülése végett már most felveszik a kapcsolatot azokkal, akik több mint két éve nem nyúltak számlájukhoz, lakcím egyeztetés céljából.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát