11 °C Budapest

Vigyázz, hogyan váltasz kgfb-t! Akár háromszoros pótdíjat is fizethetsz

2016. november 17. 19:02

Az autósok alig harmadát érinti az idei kötelező biztosítási kampány, így a várakozások szerint a tavalyi 160 ezer után idén már csak 120 ezren válthatnak biztosítót. Az ügyfelek 85 százaléka alkusz segítségével vált szerződést, a piacról kivonuló MKB Biztosító eddigi ügyfeleinek pedig érdemes önként váltaniuk - hangzott a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) mai sajtóeseményén.

Mintegy 37 százalék a MABISZ adatai szerint a kampányban érintett autósok aránya, közülük 120 ezer dönthet idén a biztosítóváltás mellett a kampány eddigi tapasztalataiból kiindulva - ismertette a Papp Lajos, az FBAMSZ elnöke.

A váltók számát negatívan befolyásolja, hogy

  • újabb 6-8 százaléknyi autós évközi évfordulós lett,
  • most már törvény tiltja az új ügyfelek kedvezőbb megkülönböztetését a díjakban, így lényegében megszűnt a szerződések ugyanazon biztosítónál való visszakötése, ami korábban 30-35 százalékos arányt képviselt,
  • változtak az ügyfelek preferenciái: magasabb az a díjszint, ahol már váltanának az ügyfelek.

Pozitívan befolyásolja azonban, hogy

  • az MKB Biztosítónál van mintegy 25 ezer januári évfordulós ügyfél (teljes számuk mintegy 100 ezer), ők ezután a többi biztosító ügyfélállományát gazdagítják,
  • az emelkedő díjak többeket késztetnek tájékozódásra.

Papp Lajos szerint konszolidálódik a kgfb-piac, a díjemelkedéssel egészséges szint közelébe állt vissza a díjbevételek és a károk aránya a biztosítók ál, a díjemelkedés pedig nem állt még meg, de mértékét a piaci verseny korlátozza.

Az alkuszok 10-12 százalékos díjnövekedésről számolnak be az idei kampányban, a díjkalkulációk száma pedig tavalyhoz képest 10-15%-kal csökkent - mondta Sebestyén László, az FBAMSZ online szekciójának elnöke, a Netrisk első embere.

Az alkuszok azt tapasztalják, hogy

  • részben az Astra-csőd hatásaként a az autósok hatoda nem a számára legolcsóbb biztosítást választja,
  • a szerződések már mintegy 85 százalékát az alkuszok segítségével kötik az ügyfelek (tavaly ez közel 80 százalék volt)
  • ez utóbbi részben annak a következménye, hogy a korábban biztosítói ügyfélszolgálatokon jellemző visszakötések háttérbe szorultak (teljesen nem tűntek el, például a visszakötéssel néhányan igénybe tudnak venni olyan kedvezményeket, amelyeket korábban valamiért nem),
  • az autósok 40 százaléka az utolsó hétre hagyja a döntést, de az alkuszok nem javasolják, hogy az utolsó pillanatra hagyjuk az ügyintézést.

A kgfb-kampány egyébként jó alkalom lehet casco biztosítás kötésére is, most sem kizárt például jó (csökkentett) cascót találni akár 10-12 éves autóra sem. Ezen a piacon a díjak mérsékelten emelkednek, a szerződésszám 818 ezer környékén stagnál.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ gépjármű szekciójának elnöke többek között arról beszélt, az alkuszi csatorna kínálja a kampányban a legösszetettebb ügyféltámogatást. Egy anomáliára is felhívta a figyelmet:

Az ügyfelek közel fele nincs tiszában azzal, hogy mikor és mennyi kárt okozott (és ez után a biztosító mikor teljesített kárkifizetést). Esetükben egy emiatt rosszul elvégzett próbaszámítás károkozás esetén kellemetlenül magas, 15-től 300 százalékig terjedő károkózói pótdíj kiszabásához vezethet, miután a biztosítók (a kivonuló CIG kivételével) már mind alkalmaznak ilyen károkozói pótdíjat.

A pontatlanul elvégzett díjkalkuláció tehát teljesen téves szerződéskötéshez vezethet. Az alkuszok tudnának segíteni a kellemetlenség elkerülésében, de hátráltatja ebben őket, hogy a Kárnyilvántartó Rendszer (KKNYR) adataihoz a jelenlegi jogszabályok szerint kizárólag a biztosítók és saját ügynökeik férhetnek hozzá.

Turcziné Pálos Anna, az FBAMSZ főtitkára arra is felhívta a figyelmet, hogy a kgfb-kampány és az év végén még kihasználható adóoptimalizációs lehetőségek kiváló alkalmat jelentenek a család számára új biztosítások kötésére, régiek karbantartására. A cafeteria szigorítása után például az egészsébiztosítás maradt az egyetlen olyan juttatás, amely a bruttó minimálbér 30 százalékáig adómentesen adható, és a tásasági adóból költségként levonható.

A kötelező piacáról kivonuló MKB Biztosító eddigi kgfb-s ügyfeleinek - a társaság fokozatosan (25 ezer ügyfél esetében novemberben) mondja fel a kgfb-szerződéseket - azt javasolják, hogy mielőbb váltsanak biztosítót, és ne várják meg a szerződés biztosítói felmondással való megszűnését, ugyanis néhány biztosító pótdíjat szab ki az ilyen előzménnyel rendelkező ügyfelekre. Eddig a váltást az érintett ügyfelek egyharmada tette meg, átlagosan 5 százalékos díjemelkedés mellett.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem